Naostrzone pazurki – Loder1899 Jaguar XF 3.0D S (2013)

Loder1899 ostrzy pazurki Jaguarowi XF wyposażonemu w jednostkę dieslowską. Biały luksusowy sedan ma teraz nie 275 KM, a o 35 KM więcej. Czy to auto warte uwagi?

Obraz
Olgierd Lachowski

Nawet dziś są osoby, które uważają, że pchanie silników wysokoprężnych do takich samochodów jak Jaguary czy Porsche jest istną profanacją, a założyciele tych firm z pewnością przewracają się w grobach. Na pewno jest w tym sporo racji, ale światem motoryzacji rządzi wysoka sprzedaż i tylko kilka firm może pozwolić sobie na produkowane tego, co chcą, a nie tego, co powinny.

Obraz

Walcząc o wyższą sprzedaż, a co za tym idzie większe pieniądze na projektowanie nowych modeli, również Jaguar musiał posunąć się do tego kroku – wpakowania klekota pod maskę. Każdy wóz tej zasłużonej dla sportu brytyjskiej marki budzi zainteresowanie, i nie ważne ile ma lat, a auto z jednostką o zapłonie samoczynnym jest pewnie sporym zaskoczeniem.

W XF silnik to nie jakiś tam 4-cylindrowy klekot. W tym wozie nawet diesel poniżej pewnego poziomu nie schodzi. Ten poziom to sześć cylindrów w układzie widlastym, które mają łączną objętość skokową 3,0 l. Nowoczesna jednostka wysokoprężna nie może obyć się bez bezpośredniego zasobnikowego wtrysku paliwa oraz doładowania w postaci turbosprężarki.

Obraz

W porównaniu z 550-konnym XFR-S-em model 3-litrowcem pod maską może wydawać się słaby, bo ma „tylko” 275 KM mocy przy 4000 obr./min. Za to moment obrotowy sięgający 600 Nm przy 2000 obr./min wygląda bardzo przyzwoicie.

W przypadku parametrów silnika widocznego na zdjęciach Jaguara sprawa przedstawia się lepiej niż w samochodzie seryjnym. W stuningowanym wozie liczba niutonometrów wzrosła do 680, natomiast moc do 310 KM. To wszystko, poprzez automatyczną 8-biegową skrzynię przekładniową trafia na tylne koła.

Obraz

Prędkość maksymalna Lodera1899, bo to właśnie ten warsztat zmodyfikował auto, nadal wynosi 250 km/h (jest ograniczona elektronicznie), ale przyspieszenie do setki trwa teraz 6,20 s, czyli o 0,20 s krócej niż normalnym XF-ie.

Osobom, którym zależy nie tylko na wyższej mocy (tę uzyskano wgrywając nowy program do ECU), ale na agresywniejszym brzmieniu motoru, mogą zamówić nowy „wydech”, który donośniej informuje przechodniów, że zbliża się do nich Jaguar.

Obraz

Przeróbki wokół jednostki silnikowej są jedynym mechanicznymi, natomiast poczyniono też zmiany optyczne.

Łatwo jest zauważyć 21-calowe czarne felgi z oponami o szerokości 255 mm, których profilu Loder1899 jednak nie podał. Kolor obręczy jest zgrany z czarnymi detalami takimi jak: kratka wlotu powietrza z przodu, wyloty na masce, czarny fragment przedniego zderzaka, wyloty powietrza po bokach, czarne lusterka i czarna listwa na klapie bagażnika. Jednym słowem – zero chromu.

Obraz

Czarne elementy w połączeniu z białym nadwoziem przywodzą od razu na myśl dwie najmocniejsze odmiany silnikowe Jaguara XF. Moim zdaniem auto Lodera1899 wygląda nawet lepiej, bo dyskretniej, do XFR-S-a.

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 103,58 KM/l (seryjny – 91,88 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”
  • Opony przednie: 255/? R 21
  • Opony tylne: 21/? R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1770 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,71 kg/KM (seryjny – 6,44 kg/KM)
  • Długość: 4961 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2909 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,20 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów