Najtańsze chińskie auta w Polsce. Dominuje jedna marka

W styczniu 2025 roku padł w Polsce rekord sprzedaży chińskich samochodów. Zarejestrowano 2083 egzemplarze aut z Państwa Środka. Liderem, z wynikiem 985 rejestracji, jest MG i to właśnie ta marka dominuje również w niniejszym zestawieniu.

Nowe MG ZSNowe MG ZS
Źródło zdjęć: © MG | KENZQL
Mateusz Lubczański

/ 9Wysyp chińskich samochodów

Forthing U-Tour
Forthing U-Tour © Autokult | Marcin Łobodziński

MG, Jaecoo, Omoda, Forthing, NIO, BYD, Beijing i masa innych tworów motoryzacyjnych pojawiła się na polskich drogach. Można się w tym pogubić! Ich zaleta? Cena. Dlatego sprawdziłem, które z nich są najtańsze.

/ 9Najtańsze nowe chińskie auto w Polsce? MG3 bez hybrydy - 73 500 zł

MG 3 i Toyota Yaris
MG 3 i Toyota Yaris © WP autokult | Matusz Lubczański

Wcześniej MG3 było oferowane z układem hybrydowym (co podwyższało koszty), ale na początku 2025 r. do salonów wjechało auto ze "zwykłym" silnikiem 1.5 l. "Trójka" jest autem "jak dawniej". Czyli jednak - da się zaoferować prosty samochód w dzisiejszych czasach.

/ 9BAIC Beijing 3 - 78 900 zł

Beijing 3
Beijing 3 © Materiały prasowe | Beijing

Co ciekawe, BAIC nie oferuje wersji wyposażenia czy pakietów – auta wyjeżdżają z fabryki takie same, co pozwoliło znacząco zmniejszyć koszty produkcji. BAIC to jeden z najstarszych powiązanych z rządem koncernów z Chin. Co więcej, to największy udziałowiec niemieckiego Daimlera. Beijing 3 ma LED-owe światła, kamerę cofania, szyberdach, 17-calowe felgi, a nawet (za dopłatą) instalację LPG. Ma też tylko dwie poduszki powietrzne. Silnik to 1,5 l (to taki chiński standard) o mocy 136 KM.

/ 9MG ZS Classic - 79 800 zł

MG ZS 1.0 T-GDI
MG ZS 1.0 T-GDI © Autokult | Błażej Buliński

O dziwo wyceniony na 79 800 zł ZS Classic nie jest najchętniej wybieranym modelem z gamy MG. We wspomnianej cenie dostajemy crossovera segmentu B z silnikiem 1,5 l o mocy 106 KM oraz ręczną skrzynią biegów. Auto przyspiesza do setki w 10 sekund i ma nawigację, Android Auto oraz Apple Car Play, kamerę cofania czy 17-calowe alufelgi. A to już nie lada wyczyn w bazowej wersji.

/ 9MG ZS Hybrid+ – 98 900 zł

BRUSSELS, BELGIUM - JANUARY 10: MG ZS Hybrid+ crossover suv on display at the AutoSalon on January 10, 2025 in Brussels, Belgium. (Photo by Sjoerd van der Wal/Getty Images)
© GETTY | Sjoerd van der Wal

MG ZS Hybrid+ to następca MG ZS Classic i oferowany jest tylko z napędem hybrydowym "wyciągnięty" z MG3 (to wspomagane silnikiem elektrycznym spalinowe 1,5 l). Zarówno pod względem cen, jak i wymiarów może ono konkurować z hybrydową Dacią Duster, jednak chińskie auto jest lepiej wyciszone i ma lepsze materiały we wnętrzu.

/ 9MG HS – 109 000 zł

MG HS
MG HS © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Prawdziwy hit marki MG w Polsce. 109 tys. zł to cena promocyjna. Pod maską standard – 1,5 l generujące 170 KM. Auto ma swoje przypadłości (np. niewygodna pozycja za kółkiem), ale jest na tyle poprawną konstrukcją, że jej sukces nie dziwi. Można jeszcze znaleźć nieco starsze egzemplarze sprzed liftingu, a ich cena nieznacznie przekracza 100 tys. zł.

/ 9Omoda 5 – 115 500 zł

Omoda 5 to kompaktowy SUV
Omoda 5 to kompaktowy SUV © WP | Maciej Gomułka

Tyle mniej więcej kosztowałby MG HS, gdyby nie promocje. Auto pojawiło się już w naszym teście, a Marcin Łobodziński pisał o nim tak: "Omoda 5, podobnie jak wiele innych chińskich samochodów, to auto dla osób, które nie oczekują za wiele technicznie, ale zachwycają się wyposażeniem i elektroniką, kamerami, funkcjami i bajerami. Auto robi też wrażenie dynamiką, ale pali jak smok".

/ 9BAIC Beijing 5 – 127 900 zł

Baic Beijing 5
Baic Beijing 5 © WP | Mateusz Żuchowicz

Auto było już u nas testowane i Błażej Buliński dość wyczerpująco podsumował tę konstrukcję: "Beijing 5 pozostawia mieszane uczucia. Sama substancja jest obiecująca – auto jest przestronne, wydaje się porządnie poskładane i jest całkiem wygodne na co dzień dzięki takim udogodnieniom jak elektrycznie sterowane fotele, elektryczna klapa czy kamera 360 stopni. Nie wstyd postawić sobie Beijinga pod domem, choć nie każdy pewnie chciałby epatować napisami "Beijing". Tajemnicze logo byłoby łatwiejsze do przełknięcia. Trudniej natomiast zaakceptować wysokie spalanie silnika, brak CarPlaya, niedopracowane multimedia i fatalnie działające systemy asystujące. Jestem zaskoczony, że importer zdecydował się zaoferować wyłącznie jedną wersję. Być może usunięcie kilku opcji wcale nie przyniosłoby wyraźnej różnicy w cenie".

/ 9Forthing T-Five – 135 900 zł

Forthing T-Five
Forthing T-Five © Autokult | Marcin Łobodziński

Czasami używamy w naszych publikacjach określenia "auto jak dawniej" w stosunku do prostych samochodów wyposażonych w benzynowy silnik wolnossący. Tu mamy co prawda silniki turbo i wtrysk bezpośredni, ale i znacznie mniej innych współczesnych rozwiązań, których wielu kierowców nie chce. Tylko w styczniu na T-Five zdecydowało się 48 osób.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"