Mini rezygnuje ze skórzanej tapicerki, bo jest nieekologiczna. Klienci nie będą zadowoleni

Mogłoby się wydawać, że skórzana tapicerka i segment premium to nierozerwalne połączenie. Coraz więcej producentów wycofuje się jednak z produktów pochodzenia zwierzęcego. Do tego grona dołącza również Mini.

Skóra w Mini niebawem stanie się przeszłością.Skóra w Mini niebawem stanie się przeszłością.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Szef designu marki, Oliver Heilmer zdradził brytyjskiemu magazynowi "Autocar" kilka planów na przyszłość, wliczając w to odejście od stosowania prawdziwych skór w procesie wykańczania wnętrza pojazdu. W dobie ekologii to zrozumiała decyzja, która jednak może nie przypaść do gustu wielu klientom. Jak się bowiem okazuje, aż 54 proc. Brytyjczyków dotychczas wybierało modele Mini ze skórzaną tapicerką. Co dostaną w zamian?

"Jestem przekonany, że potrafimy dostarczyć nowoczesne i wartościowe produkty, nie korzystając ze skóry" - powiedział Heilmer. "Tkanina, z której wykonujemy poszycie foteli, nadaje się w 100 proc. do recyklingu, wewnętrzne wypełnienia pozwalają natomiast odzyskać 70 proc. materiału. To świetna alternatywa, którą chcemy połączyć z ponadczasową stylistyką" - dodał.

Nie oznacza to jednak, że kabiny aut Mini staną się spartańskie i nudne. Wręcz przeciwnie: "Materiały z recyklingu mogą być jednocześnie luksusowe i pomysłowe pod względem funkcji. Wystarczy wspomnieć chociażby korek, który wykorzystaliśmy już w koncepcie Urbanaut" - mówi szef stylistów.

Mini bez skóry będą mniej prestiżowe? Jak zmiany ocenią klienci? Czas pokaże. Pewnym jest jednak, że produkty brytyjskiej marki pod panowaniem BMW wciąż będą wyróżniać się z tłumu i nie zatracą pierwotnego charakteru. Co ważne, mimo postępującej elektryfikacji firma nie chce rezygnować z emocji.

"Wierzę, że nadal będziemy zdolni do nawiązania wyjątkowej więzi z naszymi klientami i fanami i dostarczania im szczytowych produktów z serii John Cooper Works, służących wyłącznie przyjemności z jazdy" - powiedział Oliver Heilmer.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów