Samochody używaneMercedes-BenzUżywany Mercedes Klasy E W210 - taksówkarska klasyka

Używany Mercedes Klasy E W210 - taksówkarska klasyka

Mercedes-Benz E-Class W210
Mercedes-Benz E-Class W210
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Artur Kuśmierzak
18.03.2011 22:30, aktualizacja: 30.03.2023 09:58

Mercedes Klasy E W210 był bardzo popularny wśród niemieckich taksówkarzy, co sprawia, że większość aut pochodzących z zachodu ma za sobą ogromne przebiegi. Jest to też jeden z tych modeli, które negatywnie wpłynęły na wizerunek marki.

Auto zadebiutowało w 1995 roku, a rok później do salonów trafiła odmiana kombi. W 1998 roku do oferty dołączyły silniki diesla oznaczone symbolem CDI. W 1999 roku Mercedes przeprowadził facelifting modelu W210, a z kolei w roku 2002 produkcja pojazdu dobiegła końca, aby ustąpić miejsce W211. W gamie jednostek napędowych znajdowały się następujące silniki:

  • 2,0 (136 KM)
  • 2,0 Kompressor ( 163 KM)
  • 2,3 (150 KM)
  • 2,4 (170 KM)
  • 2,6 ( 170 KM)
  • 2,8 (193- 204 KM)
  • 3,2 (220- 224 KM)
  • 4,2 (279 KM)
  • 4,3 (279 KM)
  • 5,0 (347 KM)
  • 5,4 (354 KM) E 55 AMG
  • 2,1 CDI (102, 116, 125- 143 KM)
  • 2,2 D (95 KM)
  • 2,7 CDI (170 KM)
  • 2,9 TD (129 KM)
  • 3,0 D (136 KM)
  • 3,0 TD (177 KM)
  • 3,2 CDI (197 KM)

Auto dostępne było z 5- lub 6-biegowym manualem oraz z 4- i 5-stopniowym automatem. Klienci mogli wybierać spośród dwóch napędów: RWD oraz stałego 4x4 zwanego 4Matic. Wybierając diesla warto rozważyć zakup jednostki 2,9 TD, która niewiele pali, jest stosunkowo dynamiczna i nie sprawia większych problemów. Odradzamy zakup silników CDI, które są niezwykle wrażliwe na paliwo złej jakości. CDI to także usterki układu wtryskowego i  wysokie zużycie oleju silnikowego.

Mercedes Klasy E
Mercedes Klasy E© mat. prasowe / Mercedes

Odradzamy też wariant 220 D, który miewa problemy z pompą wtryskową zaprojektowaną przez firmę Lukas, przepływomierzem i aluminiowym kolektorem ssącym. Ponadto słabym punktem E-klasy W210 jest wysoka podatność na korozję. Drzwi, nadkola, klapa bagażnika, elementy nośne i mocowania zawieszenia to miejsca, na których możemy spodziewać się rdzy.

Mercedes Klasy E
Mercedes Klasy E© mat. prasowe / Mercedes

Użytkownicy skarżą się również na częste awarie elektronicznych kluczyków. W egzemplarzach z pierwszych lat produkcji Mercedes nie zalecał wymiany oleju w skrzyniach automatycznych, efektem tego może być ich zacieranie się. W układzie kierowniczym może dochodzić do awarii maglownicy, wycieków i wybijania się drążków kierowniczych, niestety dostęp do nich jest dość utrudniony, co zwiększa koszty wymiany.

Nietrwałe są też gumowe rury intercoolera. Niektórzy użytkownicy W210 narzekają również na pękające wahacze. Elektronika tego modelu również bywa kapryśna. Usterki wszelkiej maści czujników, szwankujące wyświetlacze, awarie systemu automatycznego składania tylnych zagłówków to najczęściej spotykane przypadłości.

Mercedes Klasy E
Mercedes Klasy E© mat. prasowe / Mercedes

Ponadto komputer pokładowy błędnie alarmuje o usterkach. Reflektory wykonano z plastików, które z czasem matowieją, a to utrudnia skuteczne oświetlanie drogi. Jedynym rozwiązaniem jest wymiana całych reflektorów. Zawieszenie też nie należy do trwałych. Tu pojawiają się uszkodzenia kielichów przednich sprężyn.

Użytkownicy Mercedesa W210 zwracają też uwagę na zacinające się kluczyki w stacyjkach. Najtańsze egzemplarze Mercedesa klasy E W210 kupimy już za około 13 000 zł, jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji warto pamiętać, że nawet najmniejsze drobiazgi mogą kosztować krocie ze względu na prestiż marki.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)