Mercedes C200 CGI (W204) - ewolucja bez rewolucji [test autokult.pl]

Doczekaliśmy się wreszcie odświeżonej klasy C Mercedesa. I choć na pierwszy rzut oka zmiany nie są rewolucyjne, to Mercedes zapewnia, że dokonał modyfikacji fundamentalnych. Jak bardzo – o tym staraliśmy się przekonać podczas naszego testu.

Mercedes C 200Mercedes C 200
Piotr Wielgus

Niby taki sam, a inny – to pierwsze co przychodzi na myśl, gdy patrzymy na nadwozie nowej klasy C. Auto zmieniło się przede wszystkim z przodu. W zderzaku zagościły światła do jazdy dziennej, wykonane oczywiście w technologii LED. Inne są też przednie reflektory, chyba nieco ładniejsze niż u poprzednika. Mają skośny kształt, przypominający literę L i zachodzą subtelnie na maskę. Ta z kolei została wykonana z aluminium i też różni się od tej montowanej w wersji przed faceliftingiem. Odświeżono również grill i zderzak. Klasa C dostała też nowe lusterka, w które wbudowano kierunkowskazy LED. Z tyłu zmian nieco mniej – jest nowy zderzak i zmieniony kształt lamp. Mimo tych subtelnych tak naprawdę modyfikacji, samochód wygląda o wiele bardziej rasowo od poprzedniej wersji, jednocześnie zdaje się epatować klasyczną nowoczesnością.

Mercedes Klasa C 2011

Środek jak to w Mercedesie – precyzyjnie dopracowany, wygodny i przytulny. Jedyny mankament, to fakt, że o tej wygodzie możemy mówić tylko w przypadku przednich foteli. Z tyłu jest zdecydowanie zbyt mało miejsca na nogi i dla Mercedesa nie mamy zupełnie nic na usprawiedliwienie. Wystarczy wyższy kierowca i pasażer siedzący za nim będzie się w trasie niesamowicie męczył. Nie rekompensuje tego ani niesamowicie wygodna tylna kanapa ani przestrzeń nad głowami. Na marginesie - podsufitka to poezja dotyku. Na uwagę zasługują też świetnie wyprofilowane fotele, znakomicie zachowujące się podczas pokonywania zakrętów.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

W klasie C znajdziemy kierownicę przeszczepioną niemal żywcem z modelu CLS, ale kabina najbardziej przypomina klasę E i za to należą się Mercedesowi psalmy dziękczynne, bo E to model o niesamowitej ergonomii, którą udało się przenieść do mniejszego brata. Ekran, który służy jako wyświetlacz komputera, radia i nawigacji, umieszczono pod daszkiem. Nowy jest kształt konsoli. Odświeżony Mercedes klasy C ma bardzo przejrzyste zegary, które umieszczono w trzech chromowanych tubach. Na środku jest prędkościomierz, po prawej stronie obrotomierz, a po lewej kontrolka poziomu paliwa i temperatury. Nie możemy mieć żadnych zastrzeżeń ani do rozmieszczenia wskaźników i regulatorów, ani też do jakości wykonania. Niemcy stanęli na wysokości zadania, a może inaczej, doszli do wniosku, że gwiazda na masce zobowiązuje.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Do naszego testu trafił model C200, a więc napędzany benzynowym silnikiem 1,8 o mocy 184 KM i wyposażony w nową przekładnię 7G-Tronic Plus. Wielkie brawa za ten wynalazek! To skrzynia uszyta na miarę tego auta, bardzo elastyczna, płynnie zmieniająca biegi i szybko reagująca na polecenia kierowcy. Nowa klasa C z benzynowym 1,8 Turbo to samochód bez dwóch zdań zrywny. Mocniejsze nadepnięcie pedału gazu niemal wciska kierowcę w fotel i trzeba przyznać, że sprawia sporo radości. Wciskamy pedał gazu w podłogę, a po chwili to my jesteśmy wciśnięci w fotel.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Auto prowadzi się zdecydowanie lepiej niż jego poprzednią wersję, Mercedes pracuje sporo kulturalniej i również mniej spala. To także zasługa systemu start/stop, który nie irytuje i działa bardzo sprawnie. Podczas testu samochód spalił średnio 7 litrów, w cyklu miejskim nie przekroczył 10 litrów.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Mercedes klasy C W204 jest jednym z bezpieczniejszych aut segmentu. Ma komplet poduszek powietrznych, a opcjonalnie dostępne są także boczne poduszki z tyłu. W klasie C wprowadzono też wspomagany radarem system automatycznego utrzymywania odległości pomagający w utrzymaniu dystansu od poprzedzającego auta. Asystent wspomagania koncentracji potrafi rozpoznać zmianę stylu jazdy spowodowaną zmęczeniem kierowcy i przypomnieć o koniecznej przerwie w podróży. W aucie zastosowano także aktywny system martwego punktu i asystenta utrzymania pasa ruchu.

Mercedes C 200
Mercedes C 200

Odnowiony Mercedes Klasy C jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Elegance i Avantgarde. Ceny zaczynają się od 126 700 zł. Za dodatkowe wyposażenie sporo się płaci - pakiet utrzymania pasa ruchu to koszt 3805 zł, tempomat - 1167 zł, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawienia - 4084 zł, a skrętne reflektory biksenonowe - 6342 zł. Nasz egzemplarz kosztował niemal 50 tys. złotych więcej. Szlachectwo zobowiązuje, także w kwestii ceny. I choć auto przeszło raczej ewolucję, a nie rewolucję, to zbliżyło się do wyższych modeli Mercedesa. A przecież o to firmie chodziło.

Mercedes-Benz C 200 CGI Avantgarde

• Typ: spalinowy, benzynowy CGI, turbodoładowany

• Objętość skokowa [cm[sup]3[/sup]]: 1796 cm[sup]3[/sup]

• Moc maksymalna [KM]: 184 przy 5250 obr./min

• Moment maksymalny [Nm]: 270 przy 1800-4600 obr./min

• Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna

• Typ napędu: tylny (RWD)

• Układ kierowniczy: wspomagany

Masy i wymiary:

• Typ nadwozia: sedan, limuzyna

• Liczba drzwi: 5

• Masa własna [kg]: 1430

• Stosunek masy do mocy [kg/KM]: 7,7

• Długość [mm]: 4591

• Szerokość [mm]: 1770

• Wysokość [mm]: 1447

• Pojemność bagażnika: 475/1219 l

Osiągi:

• Przyspieszenie 0-100 km/h [s]: 7,8

• Prędkość maksymalna [km/h]: 235

• Emisja CO2 [g/km]: 150

• Zużycie paliwa (średnie testowe) [l/100 km]: 7 l/100 km

Cena: 172 978 zł

[block position="inside"]7930[/block]

Wybrane dla Ciebie
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Europa nam gratuluje. Najlepszy wynik w całej Unii
Europa nam gratuluje. Najlepszy wynik w całej Unii
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę