Mercedes-Benz liderem na amerykańskim rynku marek premium?

Mercedes-Benz liderem na amerykańskim rynku marek premium?

Mercedes-Benz liderem na amerykańskim rynku marek premium?
Artur Kuśmierzak
05.05.2013 16:16, aktualizacja: 07.10.2022 21:24

Amerykański oddział Mercedesa ma powody do dumy, w ostatnim czasie odnotowano znaczny wzrost zainteresowania modelami tej marki, która zostawiła konkurentów klasy premium daleko w tyle. O ile wzrosła sprzedaż? Jakimi wynikami mogą pochwalić się inni producenci? Kto zajął ostatnie miejsce? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziecie w tekście.

Największym sukcesem Mercedesa jest 5% wzrost sprzedaży w kwietniu tego roku. W tym okresie klientów znalazło aż 23 635 egzemplarzy aut z gwiazdą na masce. Tym wynikiem marka osiągnęła przewagę na amerykańskim rynku między innymi nad BMW, które odnotowało co prawda większy, bo aż 10% progres sprzedaży, ale bawarskie salony opuściło 23 225 samochodów.

Od początku roku Mercedes na rynku w USA sprzedał 92 822 aut podczas, gdy BMW znalazło nabywców na 88 127 egzemplarzy swoich pojazdów. Co ciekawe najbardziej luksusowe modele obydwu marek cieszą się coraz większym powodzeniem. W kwietniu tego roku zarejestrowano 938 egzemplarzy modelu SL, czyli trzykrotnie więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Aż o 69% wzrosła też sprzedaż luksusowej limuzyny BMW Serii 7. Trzeba pamiętać jednak, że uwzględnione wyżej wyniki Daimlera nie obejmują ani aut ciężarowych, ani dostawczych, a statystki BMW nie uwzględniają wielkości sprzedaży samochodów marki MINI.

BMW Serii 7 V12
BMW Serii 7 V12

A jak na amerykańskim rynku wygląda sytuacja innych marek klasy premium? Lexus w ostatnim miesiącu sprzedał 18 091 sztuk swoich modeli (wzrost o 3,1%) i aż 74 831 pojazdów od początku roku. Dobre wyniki odnotowała także należąca do Hondy Acura, której w kwietniu udało się znaleźć klientów na 13 899 samochodów. Zbliżoną ilość, bo 13 230 aut w tym okresie sprzedał również rodzimy Cadillac.

Spory 14% wzrost sprzedaży w kwietniu odnotowało także Audi, ale ilość egzemplarzy, które opuściły salony tej marki jest wyraźnie mniejsza od japońskiej konkurencji i wynosi zaledwie 13 157 sztuk. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2013 roku luksusowa marka należąca do koncernu Volkswagen sprzedała 47 343 aut, czyli znacznie mniej niż BMW i Mercedes. Za Audi są już właściwie tylko bardzo niszowe marki premium takie jak: Infiniti, Lincoln, Porsche i Jaguar, które w kwietniu sprzedały kolejno: 7844, 7615, 4032 i 1141 samochodów. Nawet biorąc pod uwagę sprzedaż luksusowych SUV-ów Land Rovera brytyjskie marki należące do Hindusów zajmują ostanie miejsce z wynikiem 3541 aut. Szkoda tylko, że opublikowany przez agencję prasową Bloomberg raport nie uwzględnia szwedzkiej marki Volvo.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)