Test wideo: Mercedes-AMG C 63 S E-Performance – puryści dostaną zawału

W motoryzacji coś się skończyło. Czasy, kiedy rasowe samochody kipiały brutalnością, a absurdalna moc była wręcz pewnikiem ogromnego silnika, już dawno minęły. Dzisiaj z dwóch litrów producenci potrafią wykrzesać ponad 400 KM, a to i tak nie wszystko. Najlepszym tego przykładem jest najnowsze wcielenie auta, które kiedyś najpierw słyszałeś, a później widziałeś. Czy teraz też tak jest? Przed wami najnowszy Mercedes AMG C 63 S E-Performance.

Mateusz Żuchowicz
3

Najnowszy Mercedes C 63 jest hybrydą i to w dodatku hybrydą plug-in, która łącznie potrafi zaoferować aż 680 KM. Niektórzy kojarzą już pewnie tę wartość. To dokładnie ten sam napęd i rozwiązania, które spotkacie w modelu GLC AMG S 63 S E-Performance. Testowałem go dla was jakiś czas temu w Hiszpanii. 

W Mercedesie-AMG C 63 S E-Performance mamy jednak do czynienia z lżejszym, niżej zawieszonym i poza długością relatywnie mniejszym samochodem. Biorąc pod uwagę, jak dobrze jeździ GLC AMG, Klasa C powinna być genialna.

Mercedes-AMG C63 S E-perfomance
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance © WP | Mateusz Żuchowicz

Warto jednak przypomnieć, z czym mamy do czynienia. Nowy Mercedes-AMG C 63 S E-Performance korzysta z czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów, który jest najmocniejszym czterocylindrowym motorem na świecie, bo sam generuje aż 476 KM. Do tego swoje dwa grosze dokłada silnik elektryczny i tak możemy cieszyć się mocą prawie 700 KM. Dorzućmy do tego 1020 Nm, a pierwsze 100 km/h osiągniecie w 3,4 s.

Mercedes-AMG C63 S E-perfomance
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance © WP | Mateusz Żuchowicz
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance
Mercedes-AMG C63 S E-perfomance © WP | Mateusz Żuchowicz

Mercedes-AMG C 63 S to niewątpliwie legenda, model z niesamowitą historią i osiągnięciami. Patrząc jednak na jego najnowsze wcielenie, można mieć wiele wątpliwości, czy to wszystko idzie w dobrą stronę i czy odmiana E-Performance bez żadnego wstydu będzie mogła wpisać się na listę generacji tego rasowego sedana? Zapraszam do obejrzenia materiału powyżej, w którym poszukałem odpowiedzi na te nurtujące pytania. Link u góry. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie

Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Nie musisz nawet wsiadać za kierownicę. Latem łatwo się zapomnieć i stracić prawko
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
Test: Toyota Land Cruiser 70 2.8 D-4D - pierwotny samochód terenowy z nowoczesnym silnikiem
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta
20 tys. pracowników do zwolnienia. Problemy motoryzacyjnego giganta