Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu

Mercedes wyposażony jest w miękki dach, a jego demontaż nie zajmuje zbyt wiele czasu, więc wpis będzie stosunkowo krótki.

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 1Mercedes 450SL (R107) - dach
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

Elementy składające się na dach to przede wszystkim:

  • część materiałowa z "miękkimi szybami"
  • ocynkowany szkielet
  • pokrywa dachu w kolorze nadwozia
  • zamki dachu i pokrywy

Sam dach na samochodzie prezentuje się następująco:

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 2
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp

Proces schowania i rozłożenia dachu zajmuje chwilę. Spodziewałem się na początku, że będzie to bardziej pracochłonne, ale wystarczy zwolnić przednie blokady znajdujące się przy szybie czołowej, otworzyć pokrywę dachu dźwignią w lewej tylnej tapicerce, zwolnić zamki tą samą dźwignią, schować dach i zatrzasnąć pokrywę.

Poniżej zdjęcie dachu i przednich blokad

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 3
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp

Zdjęcia wewnętrznej części dachu wraz ze szkieletem.

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 4
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp
Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 5
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp

Demontaż dachu rozpoczynamy od jego otwarcia i odkręcenia pokrywy.

Tak wygląda wnętrze schowka na dach. Widać też linkę od zamka dachu, oraz cięgno zamka pokrywy dachu.

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 6
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp

Prawy, oraz lewy mechanizm dachu wraz z zamkiem. Do odkręcenia.

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 7
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp
Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 8
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp

Poniżej zamek pokrywy. Też do demontażu.

Mercedes 450 SL (R107) - demontaż składanego dachu 9
Mercedes 450SL (R107) - dach © fot. Marcin Karp

Potem zostaje już tylko wyjąć dach w całości. Przed ponownym montażem dach został dokładnie wyczyszczony. Na elementach ocynkowanych, w niektórych miejscach znajdował się delikatny nalot z rdzy - też został delikatnie usunięty.

Po zamontowaniu dachu i próbach zamykania, otwierania niestety pękła zapinka od cięgna zamka przy zamkniętej pokrywie. Co sprawiło, że nie można było, otworzyć jej używając standardowo dźwigni. Pomocne okazały się zdjęcia, dzięki którym dorobiony został powykrzywiany drut i dzięki niemu udało się w męczarniach otworzyć zamek przez małą szczelinę. Istny koszmar i zmarnowane około dwie godziny pracy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa