Mercedes 450 SL (R107) - blacharka fartuch i ściana grodziowa

Dzisiaj zmierzymy się z najgorszym. Zaglądamy w nadkole, ścianę grodziową i fartuch. Ostrzegam przed drastycznymi zdjęciami w dalszej części.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch i nadkoleMercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch i nadkole
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

Zaglądając w nadkole sprawne oko dostrzeże, że "coś" było już wcześniej w tym miejscu robione.

Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa
Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa © fot. Marcin Karp

Widok po zdjęciu błotnika i lekkim obskrobaniu błota, które się tam gromadzi. Samochód ten niestety nie posiada w tym miejscu żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego w postaci nadkola z tworzywa. Pomarańczowy neonowy podkład nie może wróżyć nic dobrego.

Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa
Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa © fot. Marcin Karp

Tak to wygląda po oczyszczeniu. ktoś wcześniej nie przyłożył się do zadania. Widać łatę na łacie i punktowe spawy byleby wszystko jakoś trzymało się razem.

Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa
Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa © fot. Marcin Karp

Zaczynamy wycinkę. Próg jak widać jest dziurawy. Nie ma co spodziewać się dalej dobrych wiadomości.

Mercedes 107 - nadkole, podłoga
Mercedes 107 - nadkole, podłoga © fot. Marcin Karp

Usuwamy pierwszą warstwę tego bajzlu. Po takim widoku człowiek robi sobie przerwę. Jak widać ktoś nie zadał sobie nawet odrobiny trudu by to miejsce zabezpieczyć antykorozyjnie.

Mercedes 107 - fartuch
Mercedes 107 - fartuch © fot. Marcin Karp

Jak już wszystkie znane przekleństwa zostały wypowiedziane to można brać się do pracy. Trzeba usunąć całą skorodowaną blachę.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Kawałek po kawałku blacha jest wycinana. Praktycznie wszystko co widać na zdjęciu zostało wymienione.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Kiedy znudziło się już wycinanie to można zrobić w międzyczasie jakąś wstawkę. Dorabianie takich kształtów z blachy zajmuje trochę czasu. Potrzeba wielu pomiarów i przymiarek.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Widok od strony komory silnika.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Po wstawieniu blach można wszystko zacząć zabezpieczać.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Po wstawkach - widok od zewnątrz. Spawy są jeszcze do zeszlifowania.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Zabezpieczenie kolejnym podkładem i mastyką. W profilach zamkniętych zostały wywiercone otwory, przez które miejsca te będzie można zabezpieczyć antykorozyjnie. Na końcu zostaną zamknięte gumowymi zaślepkami. Na zdjęciu widać też już naprawiony próg.

Mercedes 107 - podłoga, nadkole, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, nadkole, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Na koniec zostało oczyścić pozostałą część nadkola, fartucha. Zostaje cały pomalowany podkładem, a następnie wszystko zostaje pomalowane czarnym barankiem jako zabezpieczenie przed kamieniami itp.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch © fot. Marcin Karp

Podsumowując bardzo dużo ciężkiej pracy. Sto razy lepiej jest zrobić bardzo skorodowane auto, niż poprawiać takie już niedbale naprawiane.

Na koniec wesoło pochylony samochód ;). Zapraszam na kolejne odcinki!

Mercedes 107
Mercedes 107 © fot. Marcin Karp
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił