Mercedes 450 SL (R107) - blacharka fartuch i ściana grodziowa

Dzisiaj zmierzymy się z najgorszym. Zaglądamy w nadkole, ścianę grodziową i fartuch. Ostrzegam przed drastycznymi zdjęciami w dalszej części.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch i nadkole
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch i nadkole
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

10.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:58

Zaglądając w nadkole sprawne oko dostrzeże, że "coś" było już wcześniej w tym miejscu robione.

Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa
Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa© fot. Marcin Karp

Widok po zdjęciu błotnika i lekkim obskrobaniu błota, które się tam gromadzi. Samochód ten niestety nie posiada w tym miejscu żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego w postaci nadkola z tworzywa. Pomarańczowy neonowy podkład nie może wróżyć nic dobrego.

Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa
Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa© fot. Marcin Karp

Tak to wygląda po oczyszczeniu. ktoś wcześniej nie przyłożył się do zadania. Widać łatę na łacie i punktowe spawy byleby wszystko jakoś trzymało się razem.

Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa
Mercedes 107 - nadkole, ściana grodziowa© fot. Marcin Karp

Zaczynamy wycinkę. Próg jak widać jest dziurawy. Nie ma co spodziewać się dalej dobrych wiadomości.

Mercedes 107 - nadkole, podłoga
Mercedes 107 - nadkole, podłoga© fot. Marcin Karp

Usuwamy pierwszą warstwę tego bajzlu. Po takim widoku człowiek robi sobie przerwę. Jak widać ktoś nie zadał sobie nawet odrobiny trudu by to miejsce zabezpieczyć antykorozyjnie.

Mercedes 107 - fartuch
Mercedes 107 - fartuch© fot. Marcin Karp

Jak już wszystkie znane przekleństwa zostały wypowiedziane to można brać się do pracy. Trzeba usunąć całą skorodowaną blachę.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Kawałek po kawałku blacha jest wycinana. Praktycznie wszystko co widać na zdjęciu zostało wymienione.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Kiedy znudziło się już wycinanie to można zrobić w międzyczasie jakąś wstawkę. Dorabianie takich kształtów z blachy zajmuje trochę czasu. Potrzeba wielu pomiarów i przymiarek.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Widok od strony komory silnika.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Po wstawieniu blach można wszystko zacząć zabezpieczać.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Po wstawkach - widok od zewnątrz. Spawy są jeszcze do zeszlifowania.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Zabezpieczenie kolejnym podkładem i mastyką. W profilach zamkniętych zostały wywiercone otwory, przez które miejsca te będzie można zabezpieczyć antykorozyjnie. Na końcu zostaną zamknięte gumowymi zaślepkami. Na zdjęciu widać też już naprawiony próg.

Mercedes 107 - podłoga, nadkole, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, nadkole, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Na koniec zostało oczyścić pozostałą część nadkola, fartucha. Zostaje cały pomalowany podkładem, a następnie wszystko zostaje pomalowane czarnym barankiem jako zabezpieczenie przed kamieniami itp.

Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch
Mercedes 107 - podłoga, ściana grodziowa, fartuch© fot. Marcin Karp

Podsumowując bardzo dużo ciężkiej pracy. Sto razy lepiej jest zrobić bardzo skorodowane auto, niż poprawiać takie już niedbale naprawiane.

Na koniec wesoło pochylony samochód ;). Zapraszam na kolejne odcinki!

Mercedes 107
Mercedes 107© fot. Marcin Karp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)