Mały crossover Volkswagena zadebiutuje w Genewie

Obok odświeżonego, miejskiego Up!-a na stoisku Volkswagena w Genewie pojawi się drugie auto - mały, koncepcyjny crossover.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Przez aferę spalinową niemiecki koncern musiał zamordować kilka projektów, by zaoszczędzić pieniądze na akcje wizerunkowe, serwisowe i kary. Dlaczego w takim razie mimo to w Genewie zobaczymy nowy koncept? Odpowiedzią jest segment, w który celuje ten pojazd. To mały crossover.

Rynki samochodowe, w tym europejski i przede wszystkim - azjatycki, są gotowe przyjąć dowolne ilości tego typu samochodów. SUV-y i crossovery przez ostatnią dekadę stały się bardzo popularne dzięki swoim większym rozmiarom i wyglądowi bardziej charakternemu niż ich klasyczne odpowiedniki. Wozy z tego gatunku powoli wypierają między innymi klasyczne sedany. Nowość Volkswagena celuje w segment B.

Obraz

Subkompaktowy crossover to pojazd, na który VAG ma chętkę już od długiego czasu, co pokazał między innymi konceptem T-Roc. Nowy wóz będzie prawdopodobnie ewolucją pomysłu na takie auto, bliską odmiany, która mogłaby trafić do salonów. Zapowiada to z resztą sam Volkswagen, który informuje, że ten koncept wskazuje na perspektywę pojawienia się kompletnie nowej serii aut i przyszły, produkcyjny model.

Plotki sugerują, że obok tego pojazdu Volkswagen wkrótce wprowadzi do produkcji także całą rodzinę modeli skupioną wokół nowego Tiguana. Będzie to między innymi jego większa, 7-osobowa wersja i odmiana pseudo-coupé. Informacje te udało nam się potwierdzić u anonimowego źródła w samym Volkswagenie. Pojawienie się Tiguana w tych odmianach jest więc według nas już pewne i pozostaje jedynie kwestią czasu.

Volkswagen podał, że na szczególną uwagę zasługuje wnętrze nowego crossovera, którego zapowiedzi przedstawiamy w tym materiale. Ma być ono niemal całkowicie pozbawione przycisków. Swój komentarz do takiej wizji przyszłości samochodowych kabin przedstawiłem już przy okazji pojawienia się podobnego zamysłu w koncepcyjnej Kii Telluride i powtórzę go i tutaj.

Zastępowanie przycisków i pokręteł panelami dotykowymi to nonsens, który będzie pięknie wyglądał w katalogach i na zdjęciach prasowych, a w praktyce stanie się bezużyteczną fanaberią dla pokolenia z jabłkofonami w kieszeniach. By cokolwiek zrobić na panelu dotykowym będziemy musieli oderwać wzrok od drogi, bo nie wyczujemy palcem gdzie sięgamy i czy trafiamy w przycisk.

Obraz

Obsługa w rękawicach w zimę również będzie utrapieniem, nie ze względu na gorszą reakcję systemu, a przez zwiększenie rozmiarów palców i jeszcze gorsze czucie. Co jest złego w przyciskach i pokrętłach? Drodzy producenci, zostawcie je w spokoju i zajmijcie się poważniejszymi i bardziej potrzebnymi rozwiązaniami technicznymi. Nie chcemy tabletów na kołach, których sterowanie wymaga odrywania oczu od drogi, tylko wygodnych samochodów z ergonomią charakteryzującą się wysoką intuicyjnością i łatwością obsługi.

Nowoczesnego crossovera Volkswagena z nikomu niepotrzebnym dotykowym wnętrzem będzie można zobaczyć na żywo już od 1 marca, na salonie samochodowym w Genewie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟