Lord – Startech Range Rover TDV6 SD 30S (2013)
Filia Brabusa – Startech – na salon samochodowy w Genewie przegotowała nieco zmodyfikowanego nowego Range Rovera. Auto jest wyposażone w 6-cylindrowy widlasty silnik diesla o mocy 300 KM.
02.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16
Nowy Range Rover w porównaniu z poprzednikiem zmienił się niewiele, a jednocześnie jest zupełnie inny. Auto zaprezentowane w 2012 roku z zewnątrz przypomina dość mocno swojego poprzednika, ale jednocześnie różni się od niego mnóstwem detali. Jeśli chodzi o konstrukcję, to jest ona praktycznie całkowicie nowa, choć koncepcja budowy jest przejęta ze starszego wozu.
Range Rover oferowany jest w trzech wersjach silnikowych. Topową jednostką napędową jest widlasta ósemka o objętości skokowej 5,0 l i mocy 510 KM. Do tuningu Startech wybrał jednak samochód z najmniejszym motorem. To 6-cylindrowy widlasty silnik o zapłonie samoczynnym, który ma objętość 3,0 l. Dzięki dwóm turbosprężarkom rozwijał on moc 258 KM przy 4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosił 600 Nm przy 2000 obr./min.
Montaż modułu o nazwie SD 30S umożliwił podniesienie osiągów jednostki silnikowej. Teraz charakteryzuje się ona mocą 300 KM i momentem obrotowym 685 Nm. W rezultacie najbardziej luksusowy z Land Roverów od 0 do 100 km/h przyspiesza nie w 7,90 s, a w 7,30 s, a jego prędkość maksymalna wzrosła z 209 km/h do 220 km/h.
300 KM schowane jest pod nadwoziem kombi, które niemiecka firma tuningowa zmodyfikowała w niewielkim stopniu – na szczęście. Z przodu pojawił się niewielki spojler, a z tyłu nakładka pod zderzak. Do wyboru są koła z 22-calowymi felgami Monostar IV lub Monostar R (oba modele są zamontowane w prezentowanym aucie) o szerokości 10,0”. Do obręczy pasują opony 295/35 R 22.
Startech zmienił ustawienia modułu zarządzającego zawieszeniem i teraz, gdy Range Rover porusza się po utwardzonych drogach, jest obniżony o 30 mm w stosunku do seryjnego wozu. W trybie terenowym nic się nie zmieniło.
Dużo uwagi poświęcono kabinie pasażerskiej, w której gdzieniegdzie zagościła Alcantara. Pojawiły się też dywaniki z logo tunera i aluminiowe pedały. Wiele elementów wykonano z włókien węglowych. Podłogę bagażnika wyłożono drewnem, które przywodzi na myśl drogie jachty. Prawdopodobnie nie każdemu do gustu przypadną czerwone akcenty we wnętrzu brytyjczyka, ale jest to auto wystawowe – a w nich często kolorystykę dobiera się tak, żeby pokazać jak najwięcej umiejętności i możliwości tunera.
Podobnie jak przedstawiony wczoraj Brabus CLS 63 AMG B63S-730, tak i ten Startech będzie miał swoją oficjalną premierę w Genewie.
Dane techniczne
- Typ: V6, ZS, Jaguar
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2993 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 300 KM przy 4000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 100,23 KM/l (seryjny – 86,20 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 685 Nm przy 1950 obr./min
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 10,0 x 22”
- Koła tylne: 10,0 x 22”
- Opony przednie: 295/35 R 22
- Opony tylne: 295/35 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2235 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,45 kg/KM (seryjny – 8,66 kg/KM)
- Długość: 4999 mm
- Szerokość: 1983 mm
- Wysokość: 1835 mm
- Rozstaw osi: 2922 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,30 s
- Prędkość maksymalna: 220 km/h
Źródło: Startech