Lincoln Navigator L Inkas to opancerzona twierdza na kołach

Najnowsze wydanie potężnego Lincolna Navigatora doczekało się opancerzonej wersji przygotowanej przez kanadyjską firmę Inkas. Dzięki kilku przeróbkom jeden z najbardziej luksusowych SUV-ów Ameryki stał się komfortową twierdzą na kołach, która zniesie wiele, by chronić pasażerów.

Navigator, szczególnie w wersji L to naprawdę kawał samochodu.Navigator, szczególnie w wersji L to naprawdę kawał samochodu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Inkas to jeden z największych północnoameryakńskich specjalistów od pojazdów opancerzonych. Jego najnowszy projekt bazuje na Lincolnie Navigatorze, a dokładniej jego wydłużonym wydaniu L, które charakteryzuje się zwiększonym rozstawem osi.

Navigator L Inkas powstał po to, by zapewnić maksimum bezpieczeństwa osobom przewożonym w kabinie. Konstrukcja zyskała m.in. grube kuloodporne szyby, wzmocnienia w podłodze, dachu i drzwiach, opony umożliwiające jazdę nawet po utracie ciśnienia, czy bak na paliwo, którego zewnętrzna powłoka zasklepia się po jej przebiciu.

Wszystko to składa się na ochronę balistyczną na poziomie BR6, co oznacza, że auto bez problemu wytrzyma jednoczesny wybuch dwóch granatów ręcznych lub ostrzał ze standardowego naboju karabinowego .308 Winchester.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Oczywiście na pokładzie nie brakuje również dodatkowego oświetlenia, czy zewnętrznych głośników pozwalających zarówno na emisję dźwięków ostrzegawczych, jak również komunikację ze światem zewnętrznym poprzez mikrofony zamontowane w kabinie.

Auto jest napędzane standardowym, 3,5-litrowym silnikiem V6 EcoBoost, który generuje 450 KM mocy oraz 691 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarczające wartości dla seryjnego wydania. Pytanie, jak opancerzenie wpłynęło na masę własną. Choć Inkas nie chwali się szczegółami, można podejrzewać, że auto stało się odczuwalnie bardziej ociężałe.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę