Nowy Lincoln Navigator (2015) - oficjalny debiut

2015 Lincoln Navigator
2015 Lincoln Navigator
Bartosz Pokrzywiński

23.01.2014 16:53, aktual.: 08.10.2022 09:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lincoln opublikował komplet informacji dotyczących nowego Navigatora jeszcze przed debiutem modelu na targach Chicago Auto Show 2014.

Ulubieniec tych, którym się w życiu powiodło, miłośników klasycznego stylu i olbrzymiej ilości przestrzeni, czyli Lincoln Navigator. Jeden z największych SUV-ów oferowanych na amerykańskim rynku, wróg Cadillaca Escalade, został odsłonięty w nowym wcieleniu.

Nie trzeba wariografu, żeby dwa amerykańskie molochy przyznały się do rywalizacji w segmencie dużych SUV-ów na poziomie Escalade vs Navigator. Nowy Lincoln Navigator wyposażony został w ogromny przedni grill z poprzecznymi listwami ciągnącymi się ze środka zdobionego gigantycznym logo marki do reflektorów.

Przy dolnej listwie przedniego zderzaka pojawiły się diody LED dodające autu powagi. Po bokach nadwozia jest sporo chromu, co widać po listwach u dołu drzwi, wokół okien, licznych emblematach modelu, a także 20-calowych felgach aluminiowych.

2015 Lincoln Navigator
2015 Lincoln Navigator

We wnętrzu bardzo dużo skóry oraz drewna, które widoczne jest chociażby na kole kierownicy. Do tego przycisk uruchamiający silnik oraz system multimedialny MyLincoln Touch.

Ponadto trzeci rząd siedzeń, który ma sens w przypadku przedłużonej wersji nadwoziowej, może być składany całkowicie elektrycznie. Możliwe będzie też zamówienie specjalnego pakietu Reserve Package, doposażającego gigantycznego SUV-a w lepszej jakości skórzaną tapicerkę (skórą pokryta będzie również deska rozdzielcza), drewno Ziricote oraz 22-calowe felgi.

2015 Lincoln Navigator
2015 Lincoln Navigator

Pod maską nowego Lincolna Navigatora jednostka V8 o pojemności 5,4 l zostanie zastąpiona przez podwójnie doładowane 3,5 l EcoBoost V6, generujące przynajmniej 370 KM i ponad 580 Nm momentu obrotowego. Dokładne dane techniczne poznamy wkrótce, ale już dziś wiadomo, że silnik ma współpracować z sześciobiegową skrzynią automatyczną oraz montowanym na specjalne życzenie napędem na cztery koła Control Trac Four-Wheel-Drive.

Dodatkową nowością montowaną w Navigatorze jest zawieszenie Lincon Drive Control z systemem Continously Controlled Damping. W praktyce to po prostu aktywne zawieszenie, które w ciągu dwóch milisekund jest w stanie dopasować twardość amortyzatorów do stanu nawierzchni. Więcej szczegółowych informacji po premierze na targach w Chicago. Zapraszamy do galerii zdjęć.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)