Lexus ES wjeżdża do Europy. Konkurencja oferuje znacznie więcej

Oto przed wami następca Lexusa GS. Model ES, znany głównie za Oceanem miał swoją premierę w Chinach. Po raz pierwszy zagości również w Polsce.

Piękny i elegancki Lexus ES może mieć w Europie jeden problem. Jest nim brak mocniejszych wersji silnikowychPiękny i elegancki Lexus ES może mieć w Europie jeden problem. Jest nim brak mocniejszych wersji silnikowych
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Siódma generacja modelu, który pojawił się w ofercie Lexusa po raz pierwszy w 1989 roku, jest bardziej elegancka niż kiedykolwiek. Odważna stylistyka nawiązuje do modeli LS i LC. Auto zbudowano na platformie Global Architecture-K, dzięki czemu auto jest lżejsze od poprzednika, ale jeszcze nie wiemy o ile.

Nowy Lexus ES urósł w stosunku do wcześniejszej generacji o 65 mm do 4975 mm, co oznacza, że jest dłuższy o 95 mm od GS-a. Auto obniżono o 5 mm i poszerzono o 45 mm, a rozstaw osi zwiększono o 50 mm.

Lexus ES jest większy od oferowanego dotychczas modelu GS.
Lexus ES jest większy od oferowanego dotychczas modelu GS. © fot. mat. prasowe

Zasadniczą różnicą jest jednak sposób przekazywania napędu. ES 350 za Oceanem ma silnik V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 300 KM, ale to przednia oś odpowiada na za przeniesienie jej na asfalt. W układzie mamy także ośmiobiegowy automat. Na Europę Lexus oferuje inny napęd.

ES 300h został wyposażony w nową hybrydową jednostkę czwartej generacji, której cechą charakterystyczną ma być wyjątkowo wysoka wydajność. Silnik spalinowy ma cztery cylindry, 2,5 litra pojemności, a w połączeniu z motorem elektrycznym generuje systemowo moc 218 KM. Producent zakłada, że spalanie średnie to 4,7 l/100 km. Tu również będzie napędzana przednia oś.

Na razie producent wspomina w kontekście Europy o wersji 300h. W USA pojawi się model ES 350 z 300-konnym motorem.
Na razie producent wspomina w kontekście Europy o wersji 300h. W USA pojawi się model ES 350 z 300-konnym motorem. © fot. mat. prasowe

Producent zapowiada, że najnowszy model jest pod każdym względem bardziej komfortowy i bezpieczniejszy od poprzednika. Jednym z obszarów, w którym starano się to uzyskać, jest adaptacyjne zawieszenie wielowahaczowe.

– Chcemy, aby każdy kierowca ES miał wrażenie pełnej kontroli nad samochodem. To rodzaj komfortu wykraczający daleko poza wygodną jazdę – powiedział szef kierowców doświadczalnych ES Yoshiaki Ito. Pomimo zastosowania przedniego napędu, jakość prowadzenia ma nie odbiegać od modeli tylnonapędowych.

Tyle tylko, że mówimy tu o dość słabym samochodzie.

Wnętrze może do siebie przekonać

Kokpit to jeden z elementów, który może przyciągnąć potencjalnych klientów.
Kokpit to jeden z elementów, który może przyciągnąć potencjalnych klientów. © fot. mat. prasowe

Kokpit auta został ładnie uformowany i ukierunkowany na kierowcę, jednocześnie zapewniając pasażerowi dużo przestrzeni i swobodę w obsłudze systemu multimedialnego. Ten ma ekran o przekątnej 12,3 cala.

Pomimo obniżenia linii dachu, nowy Lexus ES ma być także wygodniejszy dla osób podróżujących z tyłu. Obniżono zatem siedzisko i specjalnie uformowano podsufitkę, by zmieściły się tam nawet wyżsi pasażerowie.

O przyjemność podczas jazdy zadba także nowy system nagłośnienia Mark Levinson PurePlay, składający się m.in. z 17 głośników. Są one umieszczone na wysokości ramion pasażerów, co ma poprawiać akustykę. Jednocześnie tworzą dwie odrębne przestrzenie dźwiękowe dla osób siedzących z przodu i z tyłu.

12,3-calowy ekran systemu multiemedialnego
12,3-calowy ekran systemu multiemedialnego © fot. mat. prasowe

Lexus niebawem zacznie wycofywać z oferty model GS, który plasuje się w tym samym segmencie co ES. Czy ten lepiej przyjmie się na rynku europejskim? Być może z powodu niższej ceny tak. Pozostaje pytanie: czy w limuzynie klasy wyższej klientom wystarczy 218-konny silnik. Bo o wprowadzeniu wersji ES 350 na razie Lexus nic nie wspomina, a konkurencja oferuje znacznie więcej. Firma liczy przede wszystkim na tych, którzy do tej pory nie posiadali Lexusa.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/31] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów