WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Land Rover przenosi produkcję do... Indii! A Jaguar myśli o Chinach...

Jaguar i Land Rover nie należą już do Brytyjczyków. To sprawa smutna, ale przede wszystkim dla samych Wyspiarzy. Dla reszty świata, raczej nie ma większego znaczenia. Szczególnie, że pociąga za sobą same plusy. Przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Obraz
Michal Grygier

Jaguar i Land Rover nie należą już do Brytyjczyków. To sprawa smutna, ale przede wszystkim dla samych Wyspiarzy. Dla reszty świata, raczej nie ma większego znaczenia. Szczególnie, że pociąga za sobą same plusy. Przynajmniej na pierwszy rzut oka.

Nowy prezes indyjskiego koncernu Tata Motors, czyli Carl-Peter Forster powiedział w wywiadzie dla Reutersa coś, co zapewne solidnie wstrząsnęło większością fanów brytyjskich marek - Jaguara i Land Rovera. Chodzi o informację dotyczącą wielkich przenosin. Produkcja Land Rovera od 2011 roku przeniesiona zostanie do fabryki... a jakże by inaczej, w Indiach. Wszystko będzie wyglądać następująco. Gotowe części Land Roverów będą wysyłane z Wielkiej Brytanii do Indii, a tam będzie odbywać się ostateczny montaż aut. Niestety, na dzień dzisiejszy nie wiadomo o jakie dokładnie modele Land Rovera chodzi. Może nowy Defender, choć jego produkcja ma się zacząć w 2012 roku, a może LRX? Kto wie.

To jednak nie koniec historii. Carl Forster dodał również, że planowana i omawiana jest także (i tutaj uwaga!) współpraca join-venture z partnerami w Chinach dotycząca produkcji samochodów marki Jaguar. Zatem, nie zdziwcie się, jeżeli niebawem będziecie jeździć Jaguarami z plakietką Made in China!

Europa powoli nie jest już absolutnym centrum motoryzacji. W dalszym ciągu produkujemy dużo, ale azjatycka tania siła robocza nie wygra ze słupkami kosztów i zysków. Nawet prestiżowe, legendarne brytyjskie marki przeprowadzają się z rodzimych wysp do Azji. Czy to oznacza koniec legendy? Raczej nie, gdyż sprzedaż - w szczególności Jaguara - wzrosła o ponad 40 procent. To dobry znak, podobnie jak zapowiedź zupełnie nowych modeli obu marek. A tańsze auta, to więcej sprzedanych aut, to rozwój firmy. Cóż, niezadowoleni mogą być jedynie pracownicy brytyjskich fabryk...

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił