Range Rover Q‑VR - kiedy S‑Klasa nie wystarcza
Przed czterdziestoma laty twórcom pierwszego Range Rovera przyświecała myśl - zrobić auto, które oprócz dobrych właściwości terenowych byłoby również funkcjonalne. Z czasem do najdroższego modelu w ofercie Land Rovera zaczęto montować coraz więcej gadżetów, czyniąc go iście luksusową terenówką. Jednak brytyjska firma Design Q inaczej definiuje słowo "luksusowy".
23.05.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:45
Przed czterdziestoma laty twórcom pierwszego Range Rovera przyświecała myśl - zrobić auto, które oprócz dobrych właściwości terenowych byłoby również funkcjonalne. Z czasem do najdroższego modelu w ofercie Land Rovera zaczęto montować coraz więcej gadżetów, czyniąc go iście luksusową terenówką. Jednak brytyjska firma Design Q inaczej definiuje słowo "luksusowy".
Jesteś biznesmenem, ciągle w ruchu, z konferencji na konferencję, spotkanie za spotkaniem, zatrudniłeś więc szofera, który sprawnie dowiezie Cię z punktu A do punktu B. I teraz pojawia się pytanie - w jakim aucie chciałbyś być wożony?
Mercedes Klasy S wydaje się zbyt banalny, BMW serii 7 nie każdemu musi się podobać, podobnie zresztą jak Audi A8. Sporo jeździsz po Europie, liczy się dla Ciebie komfort i wygoda, jednak Volkswagen Multivan Business jest zbyt wielki. Świetnym rozwiązaniem może być Range Rover Q-VR od firmy Design Q.
Nadwozie Range Rovera zostało przedłużone na tyle, żeby w miejscu tylnej kanapy znalazły się dwa, rozkładane fotele. Wprawdzie pojazd jest teraz tylko czteroosobowy, jednak każda luksusowa limuzyna w wersji "Long" w najbardziej luksusowej wersji wyposażeniowej posiada z tyłu tylko dwa siedziska.
Pomiędzy fotelami znalazło się miejsce na ogromny podłokietnik z miejscem na neseser/laptop, prawdopodobnie na życzenie można tam również zamontować lodówkę na napoje. Żeby właściciel takiego pojazdu mógł poczuć się jak w luksusowym Jecie, Design Q stworzyło specjalne drzwi, rodem z samolotów biznesowych. Brakuje tylko stewardessy.
Pod maską Range'a mamy standardową jednostkę V8 z modelu Supercharged. 5.0-litra pojemności, 510 koni mechanicznych i 625 Nm momentu obrotowego. Q-VR zostanie zaprezentowany na Dubai International Motor Show za kilka dni, ciekawe dlaczego akurat tam...[block position="inside"]9004[/block]
Źródło: WCF