Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae - łabędzi śpiew wolnossącego V12

Po 10 latach produkcji Lamborghini oficjalnie żegna Aventadora, a przy okazji legendarne, 6,5-litrowe V12. Edycja Ultimae łączy wszystko, co najlepsze w tym modelu. Powstanie tylko 600 egzemplarzy, a liczba chętnych zapewne przerośnie podaż.

Trudno uwierzyć, że ten projekt ma już tyle latTrudno uwierzyć, że ten projekt ma już tyle lat
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lamborghini
Aleksander Ruciński

Edycje pożegnalne zawsze budzą sporo emocji i cieszą się ogromnym wzięciem klientów. Patrząc na dane techniczne i zdjęcia Aventadora LP780-4 Ultimae, można sądzić, że nie będzie on wyjątkiem. Tym bardziej, że jest to jedno z ostatnich drogowych aut z wolnossącym V12 pod maską.

6,5-litrowy silnik, który kręci się do 8700 obr./min. w wydaniu Ultimae, generuje 780 KM mocy i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oznacza to, że parametry są nawet lepsze niż w ekstremalnej wersji SVJ. Jakby tego było mało, włoskim inżynierom udało się też nieco odchudzić konstrukcję. Ostatecznie Aventador waży o 25 kg mniej niż SVJ.

Wszystko to przekłada się na świetne osiągi. Sprint do setki trwa 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 355 km/h. Także bez dachu, gdyż klienci będą mieli do wyboru zamknięte i otwarte nadwozie. Pierwsza opcja doczeka się 350 egzemplarzy, druga - 250.

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae (2021)
Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae (2021) © mat. prasowe / Lamborghini

W obu przypadkach można liczyć na dopracowaną aerodynamikę z aktywnym splitterem i klapami we wlotach powietrza, a także automatycznie regulowanym, tylnym skrzydłem, które może przyjmować 3 różne pozycje. Wszystko po to, by stale zapewniać optymalny docisk i chłodzenie w zależności od warunków.

Podporządkowanie osiągom nie oznacza jednak rezygnacji z luksusu. Włosi zdecydowali się na pełne dostępne wyposażenie i komfortowe fotele z elektryczną regulacją. Nie brakuje też cyfrowych wskaźników i multimediów z Apple CarPlay i Android Auto, a także bogatych możliwości personalizacji w ramach programu Ad Personam skierowanego do najbardziej wymagających klientów.

Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae będzie jedną z gwiazd Festiwalu Prędkości w Goodwood, który startuje 8 lipca 2021 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/29] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥