KTM X-BOW podkręcony przez Wimmera. Setka w mniej niż 3 sekundy

Niemiecka firma tuningowa Wimmer wzięła na warsztat typowo torową zabawkę, która już w serii zapewnia emocjonujące doznania. Mocy jednak nigdy za wiele. W tym przypadku wzrosła ona aż o 185 KM. Jak przełożyło się to na osiągi?

Wygląda jak wyścigówka i tak też jeździ.Wygląda jak wyścigówka i tak też jeździ.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

X-BOW będący dziełem austriackiej firmy KTM, seryjnie wykorzystuje dobrze znany, dwulitrowy silnik TFSI znany chociażby Audi. Standardowa moc generowana przez ten motor oscyluje w granicach 300 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm. To bardzo dobre parametry, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę masę własną pojazdu, nieprzekraczającą 850 kg.

We wprawnych rękach, seryjny X-BOW jest w stanie osiągać setkę w 4,1 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Specjaliści z firmy Wimmer postanowili jednak jeszcze nad nim popracować. Efekt? Złamanie magicznej bariery 3 sekund. Po modyfikacjach, auto przyspiesza 0-100 km/h w zaledwie 2,97 sekundy. Równie imponujący jest czas rozpędzania do 200 km/h - 9,9 sekundy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Taki efekt osiągnięto głównie dzięki chiptuningowi. Moc wzrosła do 485 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 520 Nm. W jego okiełznaniu przydatna będzie skrzynia DSG, również zapożyczona z koncernu VW. Co ważne, tuner zdecydował się również na odchudzenie konstrukcji pojazdu. Zastosował pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego i pozbył się zbędnych elementów wyposażenia, w tym przedniej szyby.

Tym samym seryjny X-BOW upodobnił się do swojej najbardziej spektakularnej wersji, jaką jest X-BOW R. Ta już w serii waży mniej niż 800 kg. Koszt przeprowadzonych przeróbek nie jest znany. Wydaje się jednak, że tak oszałamiające przyspieszenie jest warte każdej wydanej złotówki.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥