KTM X-BOW podkręcony przez Wimmera. Setka w mniej niż 3 sekundy

Niemiecka firma tuningowa Wimmer wzięła na warsztat typowo torową zabawkę, która już w serii zapewnia emocjonujące doznania. Mocy jednak nigdy za wiele. W tym przypadku wzrosła ona aż o 185 KM. Jak przełożyło się to na osiągi?

Wygląda jak wyścigówka i tak też jeździ.Wygląda jak wyścigówka i tak też jeździ.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

X-BOW będący dziełem austriackiej firmy KTM, seryjnie wykorzystuje dobrze znany, dwulitrowy silnik TFSI znany chociażby Audi. Standardowa moc generowana przez ten motor oscyluje w granicach 300 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 420 Nm. To bardzo dobre parametry, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę masę własną pojazdu, nieprzekraczającą 850 kg.

We wprawnych rękach, seryjny X-BOW jest w stanie osiągać setkę w 4,1 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Specjaliści z firmy Wimmer postanowili jednak jeszcze nad nim popracować. Efekt? Złamanie magicznej bariery 3 sekund. Po modyfikacjach, auto przyspiesza 0-100 km/h w zaledwie 2,97 sekundy. Równie imponujący jest czas rozpędzania do 200 km/h - 9,9 sekundy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Taki efekt osiągnięto głównie dzięki chiptuningowi. Moc wzrosła do 485 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 520 Nm. W jego okiełznaniu przydatna będzie skrzynia DSG, również zapożyczona z koncernu VW. Co ważne, tuner zdecydował się również na odchudzenie konstrukcji pojazdu. Zastosował pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego i pozbył się zbędnych elementów wyposażenia, w tym przedniej szyby.

Tym samym seryjny X-BOW upodobnił się do swojej najbardziej spektakularnej wersji, jaką jest X-BOW R. Ta już w serii waży mniej niż 800 kg. Koszt przeprowadzonych przeróbek nie jest znany. Wydaje się jednak, że tak oszałamiające przyspieszenie jest warte każdej wydanej złotówki.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek niczym agent 007. Wpadł przez nieprawidłowe parkowanie
25-latek niczym agent 007. Wpadł przez nieprawidłowe parkowanie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena
Doskonała jazda Verstappena w Austin i kiepski weekend McLarena