Škoda pokazała Karoqa po liftingu. Zyskał wegańską tapicerkę i kilka przydatnych opcji

Jeden z najbardziej dochodowych modeli Czechów doczekał się kuracji odświeżającej. Poza dojrzalszym wyglądem Karoq zyskał sporo na wyposażeniu, a oprócz tego jest bardziej "eko". Przynajmniej w kwestii wnętrza, bo hybryd wciąż nie oferuje.

Škoda Karoq po liftinguŠkoda Karoq po liftingu
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Škoda
Filip Buliński

Škoda Karoq od debiutu w 2017 r. znalazła ponad pół miliona nabywców i nic nie wskazuje na to, by zainteresowanie modelem malało. Wystarczy powiedzieć, że kompaktowy SUV Czechów był w zeszłym roku, zaraz po Octavii, najchętniej wybieranym modelem marki. Po 4 latach przyszedł czas na lifting.

Z zewnątrz zmiany widać na pierwszy rzut oka. Pas przedni zyskał na muskularności i silnie nawiązuje do większego Kodiaqa. Atrapa chłodnicy jest większa, a reflektory (LED-owe w standardzie) zyskały nie tylko nową grafikę świateł do jazdy dziennej, ale są także smuklejsze. Nowością są opcjonalne, matrycowe światła.

Škoda Karoq po liftingu
Škoda Karoq po liftingu © fot. mat. prasowe/Škoda

Sporo czasu poświęcono też aerodynamice – dodanie dłuższego spojlera z tyłu, zabudowanie podwozia panelami oraz felgi o opływowym kształcie (nawet 19-calowe) zaowocowało obniżeniu współczynnika oporu powietrza o 9 proc. do poziomu Cd=0,3, co jest jednym z najlepszych wyników w segmencie i pozwala odrobinę obniżyć emisję CO2. Tył, poza wspomnianym spojlerem, zyskał także węższe, w pełni LED-owe w standardzie światła oraz zmodyfikowany zderzak. Nie zabrakło także usportowionej stylistycznie odmiany Sportline.

W środku zmiany na pierwszy rzut oka są kosmetyczne. Na stałe zagościła kierownica z Octavii, a multimedia są stale połączone z internetem, oferując aktualizacje przez chmurę. O ile pokrętła klimatyzacji pozostały fizyczne, tak standardem są teraz cyfrowe zegary o przekątnej 8 lub 10,25 cala. Jeśli chodzi o centralny ekran multimediów, w zależności od wyposażenia będzie miał przekątną 6,5, 8 lub 9,2 cala.

Škoda Karoq po liftingu
Škoda Karoq po liftingu © fot. mat. prasowe/Škoda

Nowością jest także ekologiczny powiew wśród tapicerek. Wybierając pakiet Eco, możemy liczyć na wegańską tapicerkę z przetworzonych butelek PET, wykończenie wegańską skórą oraz podłokietnik z mikrofibry.

Bazę napędu dalej stanowi 110-konny, 3-cylindrowy 1.0 TSI parowany wyłącznie z napędem na przód i 6-biegową, manualną skrzynią. Wyżej w drabince benzyniaków stoi 150-konne 1.5 TSI, a ofertę zamyka 2.0 TSI o mocy 190 KM, który dostępny jest tylko z napędem na 4 koła i 7-biegowym DSG. Jeśli chodzi o diesle, 2-litrowy TDI będzie dostępny w wariancie 116- i 150-konnym. Podczas gdy oba silniki będzie można parować z manualem i automatem, napęd na 4 koła dostępny będzie tylko w mocniejszej wersji.

Škoda Karoq po liftingu
Škoda Karoq po liftingu © fot. mat. prasowe/Škoda

Zgodnie z polityką Škody Karoq nie zyska w najbliższym czasie hybrydy plug-in – będą one dostępne na razie tylko w Octavii i Superbie. Odświeżony SUV ma trafić do sprzedaży na początku 2022 r. Ceny na razie nie zostały podane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥