Škoda Karoq (2022)© fot. Filip Buliński

Test długodystansowy: Mówimy "ahoj" Škodzie Karoq

Filip Buliński
24 lipca 2022

Škoda Karoq to model, który na pierwszy rzut oka zgrabnie wpasowuje się w aktualne potrzeby rynku. Ale jak jest faktycznie? W trakcie długodystansowego testu czeka go szereg wyzwań, które pozwolą wnikliwie ocenić jego zdolności.

Škoda Karoq to kompaktowy SUV, który wszedł na rynek w 2017 r. Przez ten czas zdążył zaskarbić sobie sympatię sporego grona klientów, choć w Polsce nie jest najchętniej wybieranym modelem czeskiej marki. Nie oznacza to jednak, że źle mu się tutaj wiedzie. W swojej klasie załapał się zresztą w zeszłym roku do top 5.

Pod koniec 2021 roku Škoda zaprezentowała Karoqa po faceliftingu, który ma utrzymać model w czołówce. I właśnie odświeżony model, w równie świeżym lakierze Pomarańczowy Phoenix trafił do nas na test długodystansowy. Samochód zostanie z nami blisko trzy miesiące, aż do początku października.

Škoda Karoq (2022)
Škoda Karoq (2022)© fot. Filip Buliński

Przygotowaliśmy dla niego szereg wyzwań w tym czasie, z którymi zmierzy się zarówno w kraju, jak i za granicą. Czekają go nie tylko długie trasy, ale też wnikliwe, statyczne badania. Przy tym nie zabraknie rodzinnych testów. Dzięki temu otrzymamy jasny obraz, czego można oczekiwać po czeskim SUV-ie, czym buduje przewagę nad konkurencją, a nad czym musi jeszcze popracować. Tymczasem przejdźmy do samego auta.

Skoda Karoq (2022) - specyfikacja i cena

Škoda Karoq, która do nas zawitała, wyposażona jest w 1,5-litrowy silnik TSI z systemem odłączania cylindrów ACT. Jednostka generuje 150 KM i 250 Nm oraz sparowana jest z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Taki zestaw, przekazujący moc na przednie koła, pozwala osiągnąć setkę w 9 sekund i rozpędzić SUV-a do 210 km/h. Producent twierdzi także, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi między 6,2 a 6,7 l/100 km.

Škoda Karoq (2022)
Škoda Karoq (2022)© fot. Filip Buliński

Wybór napędowy jest więc z kategorii rozsądnych — bez zbędnych fanaberii, ale z przydatnych udogodnieniem w postaci skrzyni DSG. Ceny Škody Karoq z litrowym, 110-konnym silnikiem, manualną skrzynią i z bazowym wyposażeniem Ambition zaczynają się od 106 750 zł. Nasz egzemplarz to wersja Style, która stratuje od 130 100 zł.

W skład podstawowego wyposażenia tej wersji wchodzą m.in.:

  • Front Assist,
  • Pedestrian Monitor — system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem,
  • Manoeuvre Assist — funkcja automatycznego hamowania podczas manewru cofania,
  • poduszki powietrzne czołowe, boczne z przodu wraz z kurtynami powietrznymi,
  • poduszka kolanowa kierowcy,
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • reflektory Full LED Matrix,
  • bezkluczykowy dostęp do auta,
  • dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • kamera cofania,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • podgrzewana kierownica.
Škoda Karoq (2022)
Škoda Karoq (2022)© fot. Filip Buliński

Testowa Škoda Karoq została doposażona w pomarańczowy lakier Phoenix za 3100 zł, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika z bezdotykowym otwieraniem za 3000 zł oraz gniazdo 230V i gniazdo USB w tylnej części podłokietnika za 1000 zł. Oprócz tego na pokładzie znalazł się pakiet Tech Amundsen za 3800 zł, w skład którego wchodzą:

  • system nawigacji Amundsen z 8-calowym wyświetlaczem,
  • 2 gniazda USB-C,
  • funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym,
  • Virtual Cockpit (cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień),
  • Bluetooth Plus (wzmacnianie sygnału GSM i ładowarka indukcyjna).
Obraz
Obraz;

Tak skonfigurowany egzemplarz kosztuje równe 141 000 zł. Więcej materiałów ze Škodą Karoq w roli głównej przeczytacie już wkrótce.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/32]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (11)