Jaguar wznowił produkcję silnika sprzed pół wieku. Właściciele klasyków się ucieszą

Brytyjskie firmy motoryzacyjne dbają o swoje dziedzictwo, jak tylko mogą. Przykładem jest Jaguar, który właśnie wznowił produkcję silnika z 1968 roku. Mowa o 3,8-litrowej 6-cylindrówce, która gościła m.in. pod maską pierwszego E-Type'a.

6-cylindrówka Jaguara zasilała wiele modeli tej marki.6-cylindrówka Jaguara zasilała wiele modeli tej marki.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Jaguar wznowił produkcję silnika, który fabrycznie był montowany w modelach oferowanych ponad pół wieku temu. 6-cylindrówka o pojemności 3,8 litra zasilała takie modele jak: XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, S-Type oraz E-Type Series 1.

Za wielki powrót jednostki odpowiadają specjaliści z działu Jaguar Classic. Ci sami, którzy zbudowali m.in. fabryczne, współczesne reinkarnacje XKSS, D-Type'a, czy E-Type'a. Teraz - poza klasykami - oferta została rozszerzona również o liczne części zamienne, wliczając w to wspomniany silnik.

Chętni do nabycia starej-nowej jednostki Jag-a muszą jednak przygotować niemałą sumę pieniędzy. Dokładnie 14 340 funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje około 70 tys. zł. Może być to jednak nie lada gratka dla właścicieli starych Jaguarów z uszkodzonym silnikiem.

Swoją drogą, oferta jest skierowana tylko i wyłącznie do osób, które są w stanie udowodnić fakt posiadania modelu, w którym fabrycznie występowała 3,8-litrowa jednostka. Ci, którzy chcieliby wydać kilkadziesiąt tysięcy, by na bazie tego silnika stworzyć np. gustowny (choć bardzo drogi) stolik, stoją więc na straconej pozycji.

Co ważne, Jaguar chwali się możliwością nabicia dotychczasowych numerów seryjnych na nową jednostkę, w przypadku zastąpienia starego silnika, co jest dobrą wiadomością dla klientów, którym zależy na zachowaniu oryginalnego stanu ich klasyków. Ponadto każda z jednostek objęta jest 12-miesięczną gwarancją i certyfikatem autentyczności Jaguara.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟