Jaguar XFR‑S - znamy dane techniczne [wideo]
Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.
29.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:02
Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.
Jaguar XFR-S zadebiutował podczas Los Angeles Auto Show. Dokładny wygląd samochodu znamy już z opublikowanych wcześniej zdjęć.
Nadwozie wyróżnia się m.in. dużymi wlotami i wylotami powietrza w zderzaku oraz błotnikach, a także czarną poprzeczką pomiędzy tylnymi lampami. Spojler w zderzaku przednim, skrzydło na tylnej klapie i dyfuzor zostały wykonane z włókna węglowego. Jaguar jeździ na 20-calowych felgach Varuna z oponami Pirelli w rozmiarach 265/35R20 (przód) oraz 295/30R20 (tył).
Wnętrze jest wykończone aluminium oraz czarną skórą o fakturze włókna węglowego i z niebieskimi przeszyciami. Oczywiście nie brakuje znaczków XFR-S. System audio został przygotowany przez firmę Meridian.
Do napędu samochodu służy 5-litrowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną, który rozwija o 40 KM więcej, niż motor XFR. Jednostka dysponuje mocą 550 KM (przy 6500 obr./min) , a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm (w przedziale od 2500 do 5500 obr./min).
Silnik jest sprzężony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Quickshift. Przełożenia można zmieniać ręcznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. Napęd trafia na tylną oś.
Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 300 km/h. Średnie spalanie wynosi ok. 15,7 l/100 km, a emisja CO2 270 g/km.
Żeby auto poradziło sobie z większą mocą, producent m.in. zmienił w stosunku do XFR półosie i wał napędowy, zamontował przeguby z XKR-S i o 30% usztywnił zawieszenie. Jaguar XFR-S został wyposażony w hamulce, których tarcze mają z przodu średnicę 380 mm, a z tyłu 376 mm.
Jeśli chodzi o ceny, to na razie znamy szczegóły dotyczące Stanów Zjednoczonych. Tam Jaguar XFR-S trafi do sprzedaży latem 2013 r. i trzeba będzie za niego zapłacić min. 99 000 dol. (ok. 312 000 zł). Co roku na rynek amerykański będzie trafiać tylko 100 egzemplarzy samochodu.
Źródło: Carscoop