Jaguar XFR-S - znamy dane techniczne [wideo]

Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.

Jaguar XFR-S zadebiutował podczas Los Angeles Auto Show. Dokładny wygląd samochodu znamy już z opublikowanych wcześniej zdjęć.

Nadwozie wyróżnia się m.in. dużymi wlotami i wylotami powietrza w zderzaku oraz błotnikach, a także czarną poprzeczką pomiędzy tylnymi lampami. Spojler w zderzaku przednim, skrzydło na tylnej klapie i dyfuzor zostały wykonane z włókna węglowego. Jaguar jeździ na 20-calowych felgach Varuna z oponami Pirelli w rozmiarach 265/35R20 (przód) oraz 295/30R20 (tył).

Wnętrze jest wykończone aluminium oraz czarną skórą o fakturze włókna węglowego i z niebieskimi przeszyciami. Oczywiście nie brakuje znaczków XFR-S. System audio został przygotowany przez firmę Meridian.

Obraz

Do napędu samochodu służy 5-litrowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną, który rozwija o 40 KM więcej, niż motor XFR. Jednostka dysponuje mocą 550 KM (przy 6500 obr./min) , a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm (w przedziale od 2500 do 5500 obr./min).

Silnik jest sprzężony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Quickshift. Przełożenia można zmieniać ręcznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. Napęd trafia na tylną oś.

Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 300 km/h. Średnie spalanie wynosi ok. 15,7 l/100 km, a emisja CO2 270 g/km.

Żeby auto poradziło sobie z większą mocą, producent m.in. zmienił w stosunku do XFR półosie i wał napędowy, zamontował przeguby z XKR-S i o 30% usztywnił zawieszenie. Jaguar XFR-S został wyposażony w hamulce, których tarcze mają z przodu średnicę 380 mm, a z tyłu 376 mm.

Jeśli chodzi o ceny, to na razie znamy szczegóły dotyczące Stanów Zjednoczonych. Tam Jaguar XFR-S trafi do sprzedaży latem 2013 r. i trzeba będzie za niego zapłacić min. 99 000 dol. (ok. 312 000 zł). Co roku na rynek amerykański będzie trafiać tylko 100 egzemplarzy samochodu.

  • Obraz
[1/1] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥