Jaguar XFR-S - znamy dane techniczne [wideo]

Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Jaguar w końcu zdradził szczegóły dotyczące mechaniki modelu XFR-S. Potwierdziły się plotki dotyczące napędu sportowej limuzyny.

Jaguar XFR-S zadebiutował podczas Los Angeles Auto Show. Dokładny wygląd samochodu znamy już z opublikowanych wcześniej zdjęć.

Nadwozie wyróżnia się m.in. dużymi wlotami i wylotami powietrza w zderzaku oraz błotnikach, a także czarną poprzeczką pomiędzy tylnymi lampami. Spojler w zderzaku przednim, skrzydło na tylnej klapie i dyfuzor zostały wykonane z włókna węglowego. Jaguar jeździ na 20-calowych felgach Varuna z oponami Pirelli w rozmiarach 265/35R20 (przód) oraz 295/30R20 (tył).

Wnętrze jest wykończone aluminium oraz czarną skórą o fakturze włókna węglowego i z niebieskimi przeszyciami. Oczywiście nie brakuje znaczków XFR-S. System audio został przygotowany przez firmę Meridian.

Obraz

Do napędu samochodu służy 5-litrowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną, który rozwija o 40 KM więcej, niż motor XFR. Jednostka dysponuje mocą 550 KM (przy 6500 obr./min) , a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm (w przedziale od 2500 do 5500 obr./min).

Silnik jest sprzężony z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Quickshift. Przełożenia można zmieniać ręcznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. Napęd trafia na tylną oś.

Jaguar XFR-S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 300 km/h. Średnie spalanie wynosi ok. 15,7 l/100 km, a emisja CO2 270 g/km.

Żeby auto poradziło sobie z większą mocą, producent m.in. zmienił w stosunku do XFR półosie i wał napędowy, zamontował przeguby z XKR-S i o 30% usztywnił zawieszenie. Jaguar XFR-S został wyposażony w hamulce, których tarcze mają z przodu średnicę 380 mm, a z tyłu 376 mm.

Jeśli chodzi o ceny, to na razie znamy szczegóły dotyczące Stanów Zjednoczonych. Tam Jaguar XFR-S trafi do sprzedaży latem 2013 r. i trzeba będzie za niego zapłacić min. 99 000 dol. (ok. 312 000 zł). Co roku na rynek amerykański będzie trafiać tylko 100 egzemplarzy samochodu.

  • Obraz
[1/1] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Przewody do ładowania elektryków jak złoto. Policja mówi o trendzie
Przewody do ładowania elektryków jak złoto. Policja mówi o trendzie
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza