Hyundai Elantra N już bez tajemnic. Warto było czekać

Sportowa rodzina N oficjalnie zyskała kolejnego przedstawiciela. To Hyundai Elantra N, który w nowoczesnym, odważnie wystylizowanym nadwoziu typu sedan skrywa technikę znaną już ze świetnego i30 N. Takie połączenie może być dla wielu bardzo kuszące.

Design nie każdemu przypadnie do gustu, ale technicznie to świetny samochód.Design nie każdemu przypadnie do gustu, ale technicznie to świetny samochód.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Szybkie, kompaktowe sedany to segment, który nie jest przesadnie oblegany. Szczególnie gdy mówimy o markach, które nie aspirują do bycia premium. Poszukujący mocnego samochodu segmentu C mogą wybierać głównie w hatchbackach, więc Elantra będzie wyróżniać się z tłumu. Zalety nie ograniczają się jednak wyłącznie do wyjątkowego charakteru. Pod agresywnie wystylizowanym nadwoziem znajdziemy bowiem sprawdzoną technikę gwarantującą świetne osiągi.

Hyundai wykorzystał bowiem podzespoły znane z i30 N oraz Kony N, co oznacza 2-litrowy, benzynowy silnik o mocy 280 KM, który może współpracować z 8-stopniową przekładnią DCT lub 6-stopniowym manualem. Napęd trafia na przednie koła, a dyferencjał e-LSD dba o właściwą przyczepność i pomaga utrzymać prawidłowy tor jazdy.

Dzięki takiemu zestawowi pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,3 sekundy, choć tradycyjnie dla linii N, auto ma być szybkie nie tylko na prostych. Na pokładzie znajdziemy bowiem również szereg rozwiązań mających wpływ na prowadzenie. Wśród nich zawieszenie z elektroniczną regulacją siły tłumienia, dodatkowe rozpórki zwiększające sztywność nadwozia i bardzo wydajne hamulce z tarczami o średnicy 360 mm.

Hyundai Elantra N (2021)
Hyundai Elantra N (2021) © mat. prasowe / Hyundai

Specjalnością Koreańczyków są również nieźle brzmiące układy wydechowe. Elantra N dostanie podobny zestaw co i30 N słynący z agresywnych strzałów i basowego pomruku. Mimo to w kabinie znajdziemy również korektor dźwięku, sztucznie zmieniający brzmienie napędu wedle preferencji użytkownika.

Samo wnętrze nieprzesadnie różni się od cywilnych odmian, zachowując raczej komfortowy charakter, choć oczywiście znalazło się miejsce na sportowe pedały i kierownicę czy opcjonalne fotele kubełkowe pozwalające zasiąść o 10 mm niżej niż w serii.

Wszystko to zapowiada się naprawdę nieźle, lecz na razie nie wiemy, czy będzie nam dane bliżej poznać Elantrę N. Auto jak na razie trafi na rynek koreański i amerykański. Europa póki co nie jest priorytetem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Dwie nowości od Jaecoo i Omody debiutują w Polsce. Mają podgryzać rynkowe bestsellery
Dwie nowości od Jaecoo i Omody debiutują w Polsce. Mają podgryzać rynkowe bestsellery
Chińczycy nie odpuszczają na polskim rynku. Oto ceny Chery Tiggo 4 i Tiggo 9
Chińczycy nie odpuszczają na polskim rynku. Oto ceny Chery Tiggo 4 i Tiggo 9
Policjant poświęcił radiowóz. Tylko tak mógł zatrzymać 20-latka
Policjant poświęcił radiowóz. Tylko tak mógł zatrzymać 20-latka
Pierwsza jazda: Audi Q3 - przykład idzie z dołu
Pierwsza jazda: Audi Q3 - przykład idzie z dołu
Toyota dalej wierzy w kampery. Oto konwersja Tanuki
Toyota dalej wierzy w kampery. Oto konwersja Tanuki
Jechał TIR-em od krawędzi do krawędzi. Wynik przerósł oczekiwania
Jechał TIR-em od krawędzi do krawędzi. Wynik przerósł oczekiwania
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Akcja policji w całym kraju. Problem masowy, głównie w starych autach
Akcja policji w całym kraju. Problem masowy, głównie w starych autach
Nowe znaki na polskich drogach. Ministerstwo podało od kiedy
Nowe znaki na polskich drogach. Ministerstwo podało od kiedy
Gigant jest pod ścianą. Może zwolnić nawet 3 tys. osób
Gigant jest pod ścianą. Może zwolnić nawet 3 tys. osób
Wielkie rondo nad S7. Kierowcy mogą już korzystać
Wielkie rondo nad S7. Kierowcy mogą już korzystać
Będzie nowa ekspresówka. Połączy dwa województwa
Będzie nowa ekspresówka. Połączy dwa województwa