Hyundai Elantra N już bez tajemnic. Warto było czekać

Sportowa rodzina N oficjalnie zyskała kolejnego przedstawiciela. To Hyundai Elantra N, który w nowoczesnym, odważnie wystylizowanym nadwoziu typu sedan skrywa technikę znaną już ze świetnego i30 N. Takie połączenie może być dla wielu bardzo kuszące.

Design nie każdemu przypadnie do gustu, ale technicznie to świetny samochód.Design nie każdemu przypadnie do gustu, ale technicznie to świetny samochód.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Szybkie, kompaktowe sedany to segment, który nie jest przesadnie oblegany. Szczególnie gdy mówimy o markach, które nie aspirują do bycia premium. Poszukujący mocnego samochodu segmentu C mogą wybierać głównie w hatchbackach, więc Elantra będzie wyróżniać się z tłumu. Zalety nie ograniczają się jednak wyłącznie do wyjątkowego charakteru. Pod agresywnie wystylizowanym nadwoziem znajdziemy bowiem sprawdzoną technikę gwarantującą świetne osiągi.

Hyundai wykorzystał bowiem podzespoły znane z i30 N oraz Kony N, co oznacza 2-litrowy, benzynowy silnik o mocy 280 KM, który może współpracować z 8-stopniową przekładnią DCT lub 6-stopniowym manualem. Napęd trafia na przednie koła, a dyferencjał e-LSD dba o właściwą przyczepność i pomaga utrzymać prawidłowy tor jazdy.

Dzięki takiemu zestawowi pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5,3 sekundy, choć tradycyjnie dla linii N, auto ma być szybkie nie tylko na prostych. Na pokładzie znajdziemy bowiem również szereg rozwiązań mających wpływ na prowadzenie. Wśród nich zawieszenie z elektroniczną regulacją siły tłumienia, dodatkowe rozpórki zwiększające sztywność nadwozia i bardzo wydajne hamulce z tarczami o średnicy 360 mm.

Hyundai Elantra N (2021)
Hyundai Elantra N (2021) © mat. prasowe / Hyundai

Specjalnością Koreańczyków są również nieźle brzmiące układy wydechowe. Elantra N dostanie podobny zestaw co i30 N słynący z agresywnych strzałów i basowego pomruku. Mimo to w kabinie znajdziemy również korektor dźwięku, sztucznie zmieniający brzmienie napędu wedle preferencji użytkownika.

Samo wnętrze nieprzesadnie różni się od cywilnych odmian, zachowując raczej komfortowy charakter, choć oczywiście znalazło się miejsce na sportowe pedały i kierownicę czy opcjonalne fotele kubełkowe pozwalające zasiąść o 10 mm niżej niż w serii.

Wszystko to zapowiada się naprawdę nieźle, lecz na razie nie wiemy, czy będzie nam dane bliżej poznać Elantrę N. Auto jak na razie trafi na rynek koreański i amerykański. Europa póki co nie jest priorytetem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯