Hybrydowa Panamera w Genewie

Porsche ujawniło, że podczas salonu samochodowego w Genewie, na którym pojawi się również wysłannik Autokultu, Niemcy zaprezentują całkiem nową hybrydę. Producent z Zuffenhausen nie potwierdza, nie zaprzecza, jednak wszystko wskazuje na to, że chodzi o Panamerę.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Porsche ujawniło, że podczas salonu samochodowego w Genewie, na którym pojawi się również wysłannik Autokultu, Niemcy zaprezentują całkiem nową hybrydę. Producent z Zuffenhausen nie potwierdza, nie zaprzecza, jednak wszystko wskazuje na to, że chodzi o Panamerę.

Motor napędowy niemieckiej marki ma doczekać się ekologicznej i co najważniejsze ekonomicznej odmiany modelowej. Hybryda działałaby w oparciu o bardzo prosty układ, który znamy z hybrydowej odmiany Porsche Cayenne.

Mocny, ale nieduży, doładowany silnik umieszczony z przodu oraz zapas baterii pod podłogą bagażnika. Tym pierwszym i jednocześnie najważniejszym ogniwem, ma być w przypadku Panamery jednostka pochodząca z Cayenne S. Silnik 3,0 V6, który dzięki kompresorowi produkuje 333 konie mechaniczne będzie więc wspierany przez prawie 50 konny motor elektryczny.

Panamera Hybrid może mocą maksymalną nawet 380 koni mechanicznych. Podczas wolnej jazdy w korkach, auto będzie napędzane za pomocą jednostki elektrycznej. Kiedy trzeba będzie wyprzedzić, oba silniki będą pracowały równocześnie. Średnie spalanie auta ma nie przekroczyć 9 litrów benzyny.

Podobnie jednak jak w przypadku Panamery Lang, kogo obchodzi poziom spalania w sportowym aucie wartym tyle, co dwa mieszkania w średniej wielkości miastach? Z drugiej strony jednak kupno hybrydowej Panamery ma pewien sens. W końcu samo auto w sobie jest pewnym kompromisem. Kompromisem pomiędzy sportowymi osiągami, a dwiema parami drzwi. Dlaczego nie pójść na drugi kompromis. Ten byłby pomiędzy osiągami, a spalaniem.

Tak czy inaczej, wszystkim miłośnikom hybryd pozostaje poczekać do marcowego salonu w Genewie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej