Genesis G80 Sport już bez tajemnic. Znamy silniki i szczegóły techniczne

Kilka tygodni temu Genesis pokazał pierwsze fotografie G80 w wydaniu Sport, bez zagłębiania się w kwestie techniczne. Dziś, przy okazji debiutu na rodzimym — koreańskim — rynku, znamy już więcej szczegółów. Okazuje się, że odmiana Sport to coś więcej niż tylko stylistyczny pakiet.

Linia boczna G80 prezentuje się okazale, a przy tym dynamicznieLinia boczna G80 prezentuje się okazale, a przy tym dynamicznie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Genesis
Aleksander Ruciński

Wygląd Genesisa G80 Sport nie jest żadną niespodzianką. Charakterystyczne felgi, ostrzej wystylizowane krańce nadwozia czy wnętrze przyprawione sportową nut, widzieliśmy już na wcześniejszych fotografiach. Teraz zdjęć jest więcej, a wraz z nimi także szczegóły techniczne.

Koreańczycy zadbali o to, by G80 Sport nie tylko wyglądał, ale i jeździł lepiej niż standardowe odmiany. Klienci mogą więc spodziewać się kilku modyfikacji układu jezdnego. Jedną z nich jest standardowy system skrętnych kół tylnej osi, poprawiający zwrotność przy niskich i stabilność przy wysokich prędkościach.

Same nastawy zawieszenia są też nieco sztywniejsze, w trybach jazdy do wyboru pojawiła się opcja Sport+ poprawiająca reakcję na gaz i zmieniająca pracę układu kierowniczego. Na pokładzie znajdziemy też system Active Sound Design (ASD) - to zgrabne określenie na sztuczne podbicie dźwięku silnika przy pomocy pokładowych głośników.

Genesis G80 Sport (2021)
Genesis G80 Sport (2021) © mat. prasowe / Genesis

Co zaskakujące, same silniki pozostaną bez zmian. Nie ma co liczyć na spektakularne wzrosty mocy. Jest tylko seria w postaci 2,5- oraz 3,5-litrowego benzyniaka, a także 2,2-litrowego diesla. Pierwsza jednostka generuje 300 KM mocy, druga 375, a diesel skromne 207 KM. W każdym przypadku standardem jest 8-stopniowy automat przekazujący napęd na tylne koła.

G80 w odmianie Sport w pierwszej kolejności trafi do rodzimej Korei, a później na rynek USA. Czy kiedyś kupimy go także w Europie? Na razie trudno powiedzieć, choć faktem jest, że koreańska marka znów jest obecna na niektórych rynkach Starego Kontynentu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/22] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów