Genesis G80 doczekał się sportowej wersji

Genesis, czyli ekskluzywna marka Hyundaia coraz lepiej radzi sobie na światowych rynkach. Limuzyna G80 spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Teraz do komfortu i luksusu Koreańczycy dorzucają także nutę sportu.

Obraz
Aleksander Ruciński

Nic w tym dziwnego. Hyundai chce rywalizować z najlepszymi i choć porównania do E-klasy, czy Serii 5 mogą niektórych bawić, trzeba przyznać, że Genesis G80 nie ma się czego wstydzić. Wzorem konkurencji, w gamie zagościła sportowa wersja, która jest jedną z gwiazd startującego właśnie salonu w Los Angeles. Nosi ona nazwę 3,3T Sport i jak się słusznie domyślacie, wyróżnia się doładowanym silnikiem o pojemności 3,3-litra.

To sześciocylindrowa, widlasta jednostka biturbo, produkująca 365 KM mocy i 509 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie są to oszałamiające wartości, tym bardziej, że w ofercie Genesisa znajdziemy mocniejsze V8, występując w większym G90, lecz gdy mówimy o sportowych emocjach, moc nie jest wszystkim.

Obraz

Warto wspomnieć, że na pokładzie gości 8-stopniowa, automatyczna przekładnia, pracująca szybciej i agresywniej niż w zwykłym Genesisie. Nie brakuje także wydajniejszych hamulców z większymi tarczami oraz obniżonego i usztywnionego podwozia, dzięki któremu koreańska limuzyna ma sprawiać wrażenie bardziej zwinnej i mniejszej niż jest w rzeczywistości.

W parze z usprawnioną mechaniką idzie także ciekawszy, bardziej agresywny wygląd, podkreślony przy pomocy dodatkowego ospojlerowania, większych wlotów powietrza, czy 19-calowych felg o interesującym wzorze. Co ważne, owinięto je w sportowe opony gwarantujące wysoki poziom przyczepności.

Obraz

Szkoda, że Koreańczycy nie pochwalili się fotografiami wnętrza. Jesteśmy ciekawi, czy kabina wygląda równie interesująco co nadwozie. Informacje prasowe mówią o sportowo wyprofilowanych fotelach, pokrytych skórą i włóknie węglowym na kokpicie. Niestety Hyundai poskąpił fotografii. Być może dlatego, że kabina jeszcze nie jest w 100-procentach gotowa.

Z tego co nam wiadomo, auto trafi na rynek dopiero w 2018 roku. Będzie więc sporo czasu na ewentualne poprawki i co ważne, skalkulowanie cenników, od których w dużej mierze zależy sukces tego modelu.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne