Gdyby Singer zajął się Garbusami. Memminger Roadster 2.7 zdobył moje serce

Złośliwi powiedzą, że jeśli chce się mieć szybkiego Garbusa, można skierować swoje kroki do salonu Porsche. Zamiast jednak wbijać szpilę, lepiej skupić się na naprawdę szybkim Garbim stworzonym przez niemiecką firmę Memminger.

Niby Garbus, ale spoiler nawiązuje do PorscheNiby Garbus, ale spoiler nawiązuje do Porsche
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Georg Memminger od 1992 r. trudni się się odnawianiem i przywracaniem do życia klasycznych Volkswagenów Beetle. Teraz poszedł o krok dalej i stworzył Garbusa nie tylko świetnie wyglądającego, ale i prawdopodobnie całkiem szybkiego. Memminger Roadster 2.7 napędzany jest przez silnik o pojemności – niespodzianka! – 2,7 l. Jednostka typu bokser, jak na Garbusa przystało, chłodzona jest powietrzem. Co ważne, umieszczona jest nie z tyłu, a centralnie.

Obraz
© mat. prasowe

Motor generuje 210 KM i 247 Nm, a w połączeniu z pięciobiegową, manualną przekładnią, jest w stanie rozpędzić Roadstera do prędkości co najmniej 200 km/h. W takiej sytuacji przydadzą się hamulce wyjęte ze starszego Porsche 911 czy unowocześnione zawieszenie. Pojazd waży zaledwie 800 kg, pomimo tego, że jest szerszy i ma zwiększony rozstaw osi w stosunku do "cywilnych" garbusów.

Na pewno w uzyskaniu tak niskiej wagi pomogło zrezygnowanie z systemów multimedialnych w kabinie. Tutaj znajdziemy zaledwie obrotomierz, prędkościomierz, zegar, wskazania temperatury oraz ciśnienia oleju. W praktyce nie potrzeba niczego więcej.

Memminger Roadster 2.7

Memminger jest w posiadaniu jednej sztuki, a plany obejmują stworzenie maksymalnie 20 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę, że odnowienie jednego Garbusa wyceniane jest u Memmingera na dziesiątki tysięcy euro, Roadster 2.7 tani nie będzie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟