Gdyby Singer zajął się Garbusami. Memminger Roadster 2.7 zdobył moje serce

Złośliwi powiedzą, że jeśli chce się mieć szybkiego Garbusa, można skierować swoje kroki do salonu Porsche. Zamiast jednak wbijać szpilę, lepiej skupić się na naprawdę szybkim Garbim stworzonym przez niemiecką firmę Memminger.

Niby Garbus, ale spoiler nawiązuje do PorscheNiby Garbus, ale spoiler nawiązuje do Porsche
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Mateusz Lubczański

Georg Memminger od 1992 r. trudni się się odnawianiem i przywracaniem do życia klasycznych Volkswagenów Beetle. Teraz poszedł o krok dalej i stworzył Garbusa nie tylko świetnie wyglądającego, ale i prawdopodobnie całkiem szybkiego. Memminger Roadster 2.7 napędzany jest przez silnik o pojemności – niespodzianka! – 2,7 l. Jednostka typu bokser, jak na Garbusa przystało, chłodzona jest powietrzem. Co ważne, umieszczona jest nie z tyłu, a centralnie.

Obraz
© mat. prasowe

Motor generuje 210 KM i 247 Nm, a w połączeniu z pięciobiegową, manualną przekładnią, jest w stanie rozpędzić Roadstera do prędkości co najmniej 200 km/h. W takiej sytuacji przydadzą się hamulce wyjęte ze starszego Porsche 911 czy unowocześnione zawieszenie. Pojazd waży zaledwie 800 kg, pomimo tego, że jest szerszy i ma zwiększony rozstaw osi w stosunku do "cywilnych" garbusów.

Na pewno w uzyskaniu tak niskiej wagi pomogło zrezygnowanie z systemów multimedialnych w kabinie. Tutaj znajdziemy zaledwie obrotomierz, prędkościomierz, zegar, wskazania temperatury oraz ciśnienia oleju. W praktyce nie potrzeba niczego więcej.

Memminger Roadster 2.7

Memminger jest w posiadaniu jednej sztuki, a plany obejmują stworzenie maksymalnie 20 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę, że odnowienie jednego Garbusa wyceniane jest u Memmingera na dziesiątki tysięcy euro, Roadster 2.7 tani nie będzie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne