Ulepszone Porsche 911 GT3 RSR
Najmocniejsza wersja torowa Porsche 911 GT3 RSR została ulepszona, auto dysponuje mocą 450 koni mechanicznych uzyskaną częściowo dzięki powiększeniu pojemności silnika z 3.8 do 4.0. Motor to tradycyjnie boxer z sześcioma cylindrami.
22.01.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:31
Najmocniejsza wersja torowa Porsche 911 GT3 RSR została ulepszona, auto dysponuje mocą 450 koni mechanicznych uzyskaną częściowo dzięki powiększeniu pojemności silnika z 3.8 do 4.0. Motor to tradycyjnie boxer z sześcioma cylindrami.
RSR zyskało bardziej aerodynamiczną sylwetkę, lekko przestylizowany przód i większe wloty powietrza na przedniej masce. Dzięki nim silnik generujący owe 450 kucy ma czym oddychać. Moc jest w całości przenoszona na tylną oś za pomocą 6'cio biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów.
Dodatkowo inżynierowie Porsche pomajstrowali trochę przy kształcie podwozia, dzięki temu GT3 lepiej trzyma się drogi, pomaga w tym również jeszcze większe niż u poprzednika tylne skrzydło.
Wewnątrz odnajdziemy multi-funkcyjny wyświetlacz informujący kierowcę między innymi o optymalnym czasie zmiany przełożeń. Nowością jest system "sterujący" autem, za jego pośrednictwem team może ustalać odpowiednie parametry, jego ciekawą opcją jest możliwość automatycznego wyłączenia świateł na czas zjazdu do pit stopów. Nie rażą one wówczas mechaników i łatwiej można rozpoznać zbliżające się auto.
Cena ? Wolałbym pominąć ten fragment. 380,000 euro! Do tego dochodzą jeszcze ewentualne podatki. Bestia.