G-Power BMW M6 Bi-Tronik III V2 (2013)

W zeszłym roku G-Power przedstawiło BMW M6 z zestawem Bi-Tronik II, który zwiększał moc wozu z 560 KM do 640 KM. Teraz jednostka napędowa może mieć nawet ponad 700 KM – dzięki kolejnemu pakietowi wzmacniającemu.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zapewne Bi-Tronik III V2 pasuje do wszystkich wersji nadwoziowych BMW serii 6, pod warunkiem że pod karoserią kryje się motor S63B44tü. Mowa rzecz jasna o M6 z nadwoziem coupé, M6 Cabrio i M6 Gran Coupé.

S63B44tü to doskonale znany z M-piątki motor V8 o kącie rozwarcia rzędów cylindrów wynoszącym 90 stopni. Starsza wersja tego silnika montowana jest w BMW X5 M oraz X6 M i to właśnie w tych modelach konstrukcja ta miała swój debiut.

W porównaniu ze swoją starszą wersją S63B44tü jest nieco bardziej wysilony i zaawansowany technicznie. Konstruktorzy podnieśli stopień sprężania oraz ciśnienie doładowania, a zamiast przepustnic zamontowali układ Valvetronic. Za jego pomocą można regulować skok zaworów, które odtąd pełnią funkcję przepustnic.

Obraz

Dwie turbosprężarki w układzie równoległym pomagają jednostce napędowej osiągać moc 560 KM przy 5750-7000 obr./min. Maksimum momentu obrotowego to 680 Nm i jest ono dostępne w przedziale od 1500 do 5700 obr./min.

Zastosowanie przez producenta turbodoładowania wyeliminowało konieczność montażu sprężarki mechanicznej przez G-Power, ale też zmusiło tunera do przeprogramowania elektroniki sterującej silnikiem, by osiągnąć wzrost mocy. Przyrost liczby koni jest imponujący. Wóz po przeróbce ma 717 KM przy 6900 obr./min. Zwiększyła się też wartość momentu obrotowego, który teraz wynosi 882 Nm.

Za pewną część dodatkowej mocy odpowiada sportowy układ wylotowy z tytanowymi rurami oraz tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu. Wszystko po to, żeby zniwelować spadek prędkości spalin, co miałoby negatywny wpływ na reakcję turbin na zmiany obciążenia wywoływane naciskaniem pedału gazu. „Wydech” jako całość jest lżejszy od standardowego układu o 12 kg.

Obraz

Tuner z Aresing podkreśla, że dużo czasu poświęcił na zmniejszenie obciążeń w trakcie zmiany przełożeń w dwusprzęgłowej zautomatyzowanej skrzyni przekładniowej o siedmiu biegach. Ma to zagwarantować użytkowanie samochodu bez obaw, że mocniejsze wciśnięcie przyciśnięcie pedału gazu poskutkuje zniszczeniem skrzynki DCT.

G-Power nie podaje czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h, ale informuje, że sprint do 200 km/h trwa obecnie 10,80 s. Prędkość maksymalna również w tej chwili nie jest znana, a ekipa z Niemiec podaje tajemniczo, że auto rozpędza się do prędkości wyższej niż standardowe 305 km/h.

W takim samochodzie niezwykle istotną rolę grają układy mające pośredni lub bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podróżnych. Dwa podstawowe to hamulce i zawieszenie. Chociaż G-Power uważa fabryczne hamulce za bardzo dobre, zaleca montaż z przodu ceramicznych tarcz o średnicy 420 mm, które zatrzymywane są 6-tłoczkowymi zaciskami.

Obraz

W miejscu seryjnego zawieszenia zamontowano układ o nazwie GM6-RS. Tuner nie przyznaje się, kto jest producentem komponentów, podaje jedynie, że układ ma płynną regulację wysokości i skokową (dziewięć poziomów) regulację charakterystyki dobicia i odbicia amortyzatorów.

Jedynymi zmianami wizualnymi są nowe felgi Hurricane o średnicy 21”. Założono na nie opony Michelin o rozmiarach 265/30 R 21 z przodu i 305/25 R 21 na kołach tylnych.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki twin-scroll
  • Moc maksymalna: 717 KM przy 6900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 163,14 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 882 Nm przy 4800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 420 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21″ Hurricane
  • Koła tylne: 21″ Hurricane
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1925 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,69 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)
  • Długość: 4898 mm
  • Szerokość: 1899 mm
  • Rozstaw osi: 2851 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,80 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 305 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: G-Power

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥