Nareszcie – BMW Alpina B6 Bi-Turbo Coupé (2011)

Już ponad pół roku temu pisaliśmy o tym, że firma Alpina zapowiedziała nowy model. Chodziło o BMW serii 6 w wersji coupé (F13). Najpierw jednak pojawił się kabriolet, a na wóz z zamkniętym dachem musieliśmy czekać aż do teraz. Nareszcie jest.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już ponad pół roku temu pisaliśmy o tym, że firma Alpina zapowiedziała nowy model. Chodziło o BMW serii 6 w wersji coupé (F13). Najpierw jednak pojawił się kabriolet, a na wóz z zamkniętym dachem musieliśmy czekać aż do teraz. Nareszcie jest.

Zacznijmy od tego, co niespecjalnie pasuje do tego coupé. Chodzi o tylny spojler na pokrywie bagażnika. Wygląda on tak w tym samochodzie, jakby był z innej bajki. Na szczęście Alpina ma zamiar montować tę część tylko na wyraźne życzenie klienta.

Obraz

A skoro już mowa o wyglądzie nowego auta, to modyfikacji tutaj jest niewiele. Styliści dodali przedni spojler i nakładkę pod tylnym zderzakiem podkreślającą kształt rur wydechowych. Są też nowe koła z 20-calowymi felgami Alpina Classic 20”. Przednie obręcze mają szerokość 8,5”, a tylne 9,5”. Prawidłowy kontakt z nawierzchnią zapewniają opony o rozmiarze 255/35 R 20 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu.

Obraz

Dobre opony na pewno się przydają do wykorzystania pełnej mocy generowanej przez jednostkę napędową. Tak samo jak kabriolet coupé ma 4,4-litrowy motor V8 z dwiema turbosprężarkami. Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa silnik w seryjnym BMW 650i Coupé (a na nim bazuje Alpina) ma moc 407 KM przy 5500-6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 600 Nm.

To dużo, ale konstruktorzy z Buchloe chcieli czegoś więcej. W tym celu wymienili na wydajniejszą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego i sterownik silnika oraz zainstalowali sportowy układ wydechowy z rurami ze stopów tytanu, przygotowany przez firmę Akrapović.

Obraz

Efekt jest taki, że umieszczone z przodu serce BMW Alpiny ma moc 540 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Dzięki takim parametrom B6 Bi-Turbo od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,40 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h.

Za tak dobre osiągi odpowiada też 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF, która jest wyposażona w możliwość ręcznej zmiany przełożeń. Skrzynia ta ma trzy tryby pracy – od łagodnego niczym rejs jachtem po Karaibach, po ostry przypominający, że nie mamy do czynienia z byle samochodem.

Obraz

Tuner odrobinę zmienił również nastawy zawieszenia, żeby auto prowadziło się jeszcze pewniej niż dotychczas.

Po otworzeniu drzwi oczom oglądającego ukaże się mieszanka białej i niebieskiej skóry, którą obszyto fotele i boczki drzwi. Są też inne, drobniejsze zmiany, takie jak nakładki na pedały czy dywaniki z logo Alpiny.

Obraz

Firma tuningowa nie podała na razie ceny zakupu jej samochodu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna ZF
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 8,5 x 20” Alpina Classic 20”
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Aplina Classic 20”
  • Opony przednie: 255/35 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg (wg normy DIN)
  • Stosunek masy do mocy: 3,46 kg/KM (seryjny – 4,60 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Wysokość: 1377 mm
  • Rozstaw osi: 2855 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna:  320 km/hblock position=\inside6858/block

Źródło: Alpina

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀