620 KM w M-szóstce! - Ac Schnitzer BMW M6/M6 Cabrio/M6 Gran Coupé (2013)

Ac Schnitzer kazał długo czekać na swoją zmodyfikowaną wersję BMW M6. Wreszcie jest, od razu we wszystkich wersjach nadwoziowych. Każda z maszyn ma 620 KM mocy.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już ponad półtora roku minęło od momentu prezentacji ulepszonego przez niemieckiego tunera BMW 650i. Poprawione coupé miało jednostkę napędową o mocy 540 KM, która według specjalistów Ac Schnitzera pozwalała na osiągnięcie prędkości 325 km/h. Te 540 KM to było i tak mniej niż oferta BMW w modelu M6.

Obraz

Teraz Ac Schnitzer stuningował właśnie M-szóstkę. Przeróbkom poddano od razu cały komplet aut z symbolem "M6" na pokrywie bagażnika, a więc coupe, kabriolet i sedana zwanego Gran Coupé. Każde z tych aut jest napędzane widlastym 8-cylindrowym silnikiem. Jest to konstrukcja będąca rozwinięciem motoru wykorzystywanego m.in. w BMW 650i.

Silnik S63B44 (tak oznaczono motor w M6) ma objętość skokową 4,4 l. Producent zastosował dwie turbosprężarki, które umieszczono pomiędzy głowicami, co skróciło drogę spalin z jednostki napędowej to turbin. Również dzięki temu rozwiązaniu zmniejszono gabaryty silnika. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa, a od 2012 jego odmiana S63B44tü została wyposażona w drugą generację układu Valvetronic.

Obraz

Seryjna V-ósemka miała moc 560 KM przy 5750-7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5750 obr./min. Obecnie, po modyfikacji elektroniki silnika, 4,4-litrowiec osiąga moc 620 KM, a jego moment obrotowy wzrósł do 790 Nm.

Usunięto przy tym ogranicznik prędkości maksymalnej w związku z czym wszystkie trzy odmiany BMW M6 przekraczają 305 km/h. Na filmiku przygotowanym przez tunera widać rozpędzające się do licznikowych 311 km/h M6 Gran Coupé, jednak to chyba nie wszystko, co to auto może osiągnąć. Od 0 do 100 km/h M6 Gran Coupé przyspiesza w 4,10 s, a więc o 0,20 s szybciej niż podaje katalog BMW dla seryjnego wozu. 300 km/h jest uzyskiwane po 26 sekundach.

Obraz

Na tuningu jednostek napędowych prace Ac Schnitzera nie zostały zakończone. Objęły one także zawieszenie oraz nadwozie i wnętrze.

Jeśli chodzi o to pierwsze, to warsztat z Niemiec zaproponował sportowe sprężyny, które obniżają wszystkie wozy z przodu o 15 mm, natomiast z tyłu o 25 mm

Nadwozia całej trójki mają pewne cechy wspólne takie jak przedni spojler, chromowane "nerki", listwy progowe czy na przykład imitację tylnego dyfuzora. Spośród nich wyróżnia się wersja coupé, której tuner zafundował niewielki spojler na klapie bagażnika. Wszystkie wymienione wyżej ozdobne części produkowane z kompozytu węglowego. Do wyboru jest też kilka wzorów felg o średnicy 20" i 21".

Obraz

We wnętrzu dokonano tradycyjnych przeróbek. Są aluminiowe pedały, wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach z polerowanego aluminium, wykonane z tego samego materiału pokrętło systemu i-Drive oraz dywaniki z logo Ac Schnitzera.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44tu
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 141,07 KM/l (seryjny - 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 790 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20-21
  • Koła tylne: 20-21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1925 kg (coupé), 1950 kg (Gran Coupé), 2055 kg (kabriolet)
  • Stosunek masy do mocy: 3,11 kg/KM (coupé), 3,15 kg/KM (Gran Coupé), 3,32 kg/KM (kabriolet) (seryjne - 3,44 kg/KM (coupé), 3,48 kg/KM (Gran Coupé), 3,67 kg/KM (Kabriolet))
  • Długość: 4898 mm (coupé i kabriolet), 5011 mm (Gran Coupé)
  • Szerokość: 1899 mm
  • Rozstaw osi: 2851 mm (coupé i kabriolet), 2964 mm (Gran Coupé)

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s (Gran Coupé)
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 26,00 s (Gran Coupé)
  • Prędkość maksymalna: ponad 305 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Źródło: Ac Schnitzer

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀