Czerwona strzała – G-Power M6 Bi-Tronik III (2012)

Po modelu M5 firma G-Power wzięła na celownik coupé o nazwie M6. Podobnie jak M-piątka dzisiejszy bohater został wyposażony pakiet wzmacniający Bi-Tronik III, dzięki któremu osiąga 640 KM mocy maksymalnej.

Obraz
Olgierd Lachowski

M5 i M6 dzielą ze sobą tę samą jednostkę napędową. To 4,4-litrowy widlasty silnik o ośmiu cylindrach, które są ułożone w dwóch rzędach rozwidlonych pod kątem 90 stopni. BMW oznacza swoje dzieło kodem S63B44Tü. Motor został wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, wśród których są bezpośredni wtrysk paliwa, układ Valvetronic czy turbodoładowanie.

Obraz

Co ciekawe, system Valvetronic (układ zmieniający skok zaworów) jest w pewnym sensie nowością w silnikach montowanych w BMW oznaczanych symbolem M. Na przykład w motorze S63B44 instalowanym w modelu X5 M są przepustnice zamiast Valvetronic. W stosunku do słabszej (555-konnej wersji) motor S63B44Tü ma także podniesiony stopień sprężania i ciśnienie doładowania.

W seryjnej wersji silnik montowany w BMW M6 rozwija moc 560 KM i maksymalny moment obrotowy 680 Nm. Moc swoją największą wartość osiąga w przedziale 5750-7000 obr./min, a z kolei moment obrotowy w zakresie od 1500 do 5750 obr./min.

Obraz

Zastosowany przez tunera z Aresing moduł Bi-Tronik III zmienia wartości kilku parametrów odpowiedzialnych za pracę jednostki napędowej, wśród których chyba najistotniejszym jest ciśnienie doładowania turbosprężarek. Dzięki tej modyfikacji V-ósemka BMW generuje teraz 640 KM mocy i 777 Nm momentu obrotowego.

Nic za to nie zmieniło się w sposobie realizacji napędu. Z silnika moment obrotowy jest przenoszony do 7-biegowej dwusprzęgłowej zautomatyzowanej skrzyni biegów M-DCT, a następnie trafia wyłącznie na tylne koła.

Wzmocnione coupé z Monachium ma także zdjęty ogranicznik prędkości i potrafi się rozpędzić do co najmniej 310 km/h. Nie wiadomo jednak, kiedy maszyna przestaje przyspieszać. Nieznane są też czasy sprintu do 100 czy 200 km/h.

Obraz

Optycznie M-szóstka zmieniła się minimalnie, bo G-Power zdecydowało się tylko na wymianę oryginalnych kół na zestaw zawierający 3-częściowe felgi Silverstone RS o średnicy 21”. Z przodu mają one 9,5”, a z tyłu 10,5” szerokości.

Inne ulepszenia proponowane przez tunera to ceramiczne tarcze hamulcowe, regulowane zawieszenie i sportowy układ wydechowy. Nie jest jednak powiedziane, że te dodatki znalazły się w widocznym na zdjęciach aucie.

Najprawdopodobniej ten samochód jeszcze nie jest całkiem gotowy.

[Aktualizacja 16 marca 2013]

Obraz

G-Power oficjalnie przedstawiło skończone M6 Bi-Tronik III. Oprócz wymienionych wyżej modyfikacji w aucie zmieniono też układ wydechowy na tytanowy z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi. Nowy zestaw jest lżejszy o 12 kg w stosunku do seryjnego. Parametry jednostki napędowej pozostały bez zmian.

Na 21-calowe koła Silverstone RS wciśnięte są opony Michelin o rozmiarach 265/30 z przodu i 305/25 z tyłu. Za przednimi felgami znajdują się nowe 420-milimetrowe ceramiczne tarcze hamulcowe zatrzymywane 6-tłoczkowymi zaciskami.

Tuner podaje, że przerobione przez niego coupé potrzebuje 3,80 s na rozpędzenie się do setki i osiąga 315 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki twin-scroll
  • Moc maksymalna: 640 KM przy 6000-7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 145,62 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 777 Nm przy 1500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 420 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21\ Silverstone RS
  • Koła tylne: 21\ Silverstone RS
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1925 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,01 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)
  • Długość: 4898 mm
  • Szerokość: 1899 mm
  • Rozstaw osi: 2851 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h:3,80 s
  • Prędkość maksymalna: 315 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥