W oczekiwaniu na M6 – Ac Schnitzer ACS 6 5.0i Coupé (2011)
Do wprowadzenia do produkcji BMW M6 jeszcze trochę zostało, ale dzięki firmie Ac Schnitzer możemy mieć pewne wyobrażenie, jak mogłoby wyglądać przyszłe sportowe coupé firmy z Monachium.
Do wprowadzenia do produkcji BMW M6 jeszcze trochę zostało, ale dzięki firmie Ac Schnitzer możemy mieć pewne wyobrażenie, jak mogłoby wyglądać przyszłe sportowe coupé firmy z Monachium.
Już wcześniej na łamach Autokultu prezentowaliśmy Ac Schnitzera ACS 6 5.0i, tyle że było to auto z nadwoziem typu kabriolet. Na tuningowym salonie w Essen Schnitzer ma zamiar pokazać odmianę coupé.
Podobnie jak starszy brat, tak i coupé po tuningu jest wyposażone w 4,4-litrowy silnik V8 o kodzie wewnętrznym N63B44O0. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki montowane już przez BMW, więc inżynierowie tunera natrudzili się tylko przy zmianie oprogramowania jednostki napędowej tak, żeby turbosprężarki pracowały z wyższym ciśnieniem doładowania.
W wyciskaniu jak największej liczby koni mechanicznych, ale też w uzyskiwaniu jak najlepszego dźwięku silnika turbosprężarkom pomaga sportowy układ wydechowy skrojony przez specjalistów z Aachen.
Po modyfikacji silnik ma imponującą moc 540 KM (ale to i tak mniej niż w wersjach M Power, np. BMW M5) i jeszcze wyższy maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm.
Mimo że niutonometrów jest dużo, bez problemu radzi sobie z nimi seryjna automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach.
Aby auto pewniej czuło się w łukach, wyposażono je w obniżone i utwardzone nowe zawieszenie. Z kolei aby kierowca czuł lepiej w rękach prowadzone przez siebie BMW, tuner wymienił w nim koła na 21-calowe. Co ciekawe, większe felgi Schnitzera są lżejsze niż oryginalne BMW. Przednia obręcz o szerokości 10,0” waży 11,5 kg, a tylna (11,0”) – 11,9 kg. Ważące 1845 kg coupé ma także nowy, wydajniejszy układ hamulcowy z 8-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.
Sama karoseria samochodu wygląda prawie tak samo jak w aucie seryjnym. Ac Schnitzer dołożył tylko listwę pod przednim zderzakiem i na klapie bagażnika oraz imitację dyfuzora z tyłu. W środku natomiast inne są pedały, koło kierownicy i detale tapicerskie.
Mimo tych samych parametrów silnika odmiana coupé jest nieco lepsza w sprincie od cięższego o prawie 200 kg kabrioletu. W przyspieszeniu od 0 do 100 km/h auto z zamkniętym nadwoziem jest lepsze o 0,10 s i potrzebuje na tę akcję 4,30 s. Prędkość maksymalną ustalono na 325 km/h.
ACS 6 5.0 Coupé zostanie oficjalnie przedstawiony na salonie w niemieckim Essen.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 540 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm, 8-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Koła przednie: 10,0 x 21”
- Koła tylne: 11,0 x 21”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1845 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,42 kg/KM (seryjny – 4,53 kg/KM)
- Długość: 4894 mm
- Szerokość: 1894 mm
- Rozstaw osi: 2855 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
- Prędkość maksymalna: 325 km/hblock position=\inside6906/block
Źródło: carscoop