W oczekiwaniu na M6 – Ac Schnitzer ACS 6 5.0i Coupé (2011)

Do wprowadzenia do produkcji BMW M6 jeszcze trochę zostało, ale dzięki firmie Ac Schnitzer możemy mieć pewne wyobrażenie, jak mogłoby wyglądać przyszłe sportowe coupé firmy z Monachium.

Obraz
Olgierd Lachowski

Do wprowadzenia do produkcji BMW M6 jeszcze trochę zostało, ale dzięki firmie Ac Schnitzer możemy mieć pewne wyobrażenie, jak mogłoby wyglądać przyszłe sportowe coupé firmy z Monachium.

Już wcześniej na łamach Autokultu prezentowaliśmy Ac Schnitzera ACS 6 5.0i, tyle że było to auto z nadwoziem typu kabriolet. Na tuningowym salonie w Essen Schnitzer ma zamiar pokazać odmianę coupé.

Podobnie jak starszy brat, tak i coupé po tuningu jest wyposażone w 4,4-litrowy silnik V8 o kodzie wewnętrznym N63B44O0. Motor ma bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki montowane już przez BMW, więc inżynierowie tunera natrudzili się tylko przy zmianie oprogramowania jednostki napędowej tak, żeby turbosprężarki pracowały z wyższym ciśnieniem doładowania.

Obraz

W wyciskaniu jak największej liczby koni mechanicznych, ale też w uzyskiwaniu jak najlepszego dźwięku silnika turbosprężarkom pomaga sportowy układ wydechowy skrojony przez specjalistów z Aachen.

Po modyfikacji silnik ma imponującą moc 540 KM (ale to i tak mniej niż w wersjach M Power, np. BMW M5) i jeszcze wyższy maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm.

Obraz

Mimo że niutonometrów jest dużo, bez problemu radzi sobie z nimi seryjna automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach.

Aby auto pewniej czuło się w łukach, wyposażono je w obniżone i utwardzone nowe zawieszenie. Z kolei aby kierowca czuł lepiej w rękach prowadzone przez siebie BMW, tuner wymienił w nim koła na 21-calowe. Co ciekawe, większe felgi Schnitzera są lżejsze niż oryginalne BMW. Przednia obręcz o szerokości 10,0” waży 11,5 kg, a tylna (11,0”) – 11,9 kg. Ważące 1845 kg coupé ma także nowy, wydajniejszy układ hamulcowy z 8-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.

Obraz

Sama karoseria samochodu wygląda prawie tak samo jak w aucie seryjnym. Ac Schnitzer dołożył tylko listwę pod przednim zderzakiem i na klapie bagażnika oraz imitację dyfuzora z tyłu. W środku natomiast inne są pedały, koło kierownicy i detale tapicerskie.

Mimo tych samych parametrów silnika odmiana coupé jest nieco lepsza w sprincie od cięższego o prawie 200 kg kabrioletu. W przyspieszeniu od 0 do 100 km/h auto z zamkniętym nadwoziem jest lepsze o 0,10 s i potrzebuje na tę akcję 4,30 s. Prędkość maksymalną ustalono na 325 km/h.

ACS 6 5.0 Coupé zostanie oficjalnie przedstawiony na salonie w niemieckim Essen.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 21”
  • Koła tylne: 11,0 x 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,42 kg/KM (seryjny – 4,53 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Rozstaw osi: 2855 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/hblock position=\inside6906/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇