Czy przebije BMW Alpinę? - Ac Schnitzer ACS 6 5.0i Cabrio (2011)

Jak Wam zapewne wiadomo we Frankfurcie debiut będzie miał model B6 Bi-Turbo przygotowany przez BMW Alpinę. Ale konkurencja nie śpi - Schnitzer też coś przygotowuje.

Czy przebije BMW Alpinę? - Ac Schnitzer ACS 6 5.0i Cabrio (2011)
Olgierd Lachowski

11.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:17

Jak Wam zapewne wiadomo we Frankfurcie debiut będzie miał model B6 Bi-Turbo przygotowany przez BMW Alpinę. Ale konkurencja nie śpi - Schnitzer też coś przygotowuje.

Będzie to auto, które osiągami ma przebić wóz BMW Alpiny. Jasne, raczej kabrioletami Schnitzera czy Alpiny nikt nie będzie się ścigał, ale lepsze osiągi któregoś z tych aut mogą odebrać klienta rywalowi.

Obraz

Bazą do tuningu Schnitzera, podobnie jak miało to miejsce u Alpiny, jest BMW 650i Cabrio. Ten luksusowy samochód jest „uzbrojony” w 4,4-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Do tego w produkcji mocy pomagają mu dwie turbosprężarki. Taki właśnie zestaw w seryjnym aucie pozwala osiągać moc 407 KM przy 5500-6400 obr./min i moment obrotowy 600 Nm w zakresie 1750-4500 obr./min.

Dla inżynierów z Aachen tyle koni to sporo za mało. Za mało o ponad 130 rumaków. W efekcie zmian w elektronice zarządzającej jednostką napędową ta ostatnia generuje aż 540 KM. Maksymalny moment obrotowy również osiąga imponującą wartość wynoszącą 750 Nm.

Oczywiście ze wszystkim i tak bez problemu radzi sobie 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, która napęd przenosi na tylne koła.

Schnitzer na razie nie zdecydował się na wymianę całego układu wydechowego, zmienił za to tylny tłumik oraz końcówki rur wylotowych. W zawieszeniu też nie ma rewolucji, tuner zdecydował się tylko na montaż nowych sprężyn.

Obraz

Duże zmiany za to zaszły w osiągach. BMW po tuningu przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,40 s. Spuszczony ze smyczy wóz potrafi rozpędzić się do aż 310 km/h. Ac Schnitzerowi udało się zatem uzyskać nieco lepsze przyspieszenie niż Alpinie, ale jest o 1 km/h wolniejszy.

Skoro samochód świetnie przyspiesza, powinien mieć też nienaganne hamulce. Dobre hamulce ma już seryjnie, ale firma tuningowa postanowiła zmienić zaciski z przodu. Zatem teraz 374-milimetrowe wentylowane przednie tarcze są zatrzymywane przez zaciski o 8-tłoczkach. Z tyłu pozostało bez zmian, czyli są 345-milimetrowe tarcze hamulcowe.

Nie ma obaw, że po tuningu auta nie da się rozpoznać, bo zmiany wizualne są bardzo małe. Ac Schnitzer zainstalował tylko spojler z przodu oraz zmienił koła. W miejsce fabrycznych 18-calowych felg są przykręcone obręcze większe aż 2 oraz 3 cale (w zależności od modelu felgi). Firma tuningowa daje do wyboru felgi o trzech wzorach, a więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Obraz

Auto zostanie oficjalnie przedstawione na wystawie samochodowej we Frankfurcie i być może tam tuner ujawni koszty tuningu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: Od 8,5 x 19” do 10,0 x 21”
  • Koła tylne: Od 9,5 x 19” do 11,0 x 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2015 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Rozstaw osi: 2855 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna: 310 km/hblock position=\inside7335/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)