Czy przebije BMW Alpinę? - Ac Schnitzer ACS 6 5.0i Cabrio (2011)

Jak Wam zapewne wiadomo we Frankfurcie debiut będzie miał model B6 Bi-Turbo przygotowany przez BMW Alpinę. Ale konkurencja nie śpi - Schnitzer też coś przygotowuje.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jak Wam zapewne wiadomo we Frankfurcie debiut będzie miał model B6 Bi-Turbo przygotowany przez BMW Alpinę. Ale konkurencja nie śpi - Schnitzer też coś przygotowuje.

Będzie to auto, które osiągami ma przebić wóz BMW Alpiny. Jasne, raczej kabrioletami Schnitzera czy Alpiny nikt nie będzie się ścigał, ale lepsze osiągi któregoś z tych aut mogą odebrać klienta rywalowi.

Obraz

Bazą do tuningu Schnitzera, podobnie jak miało to miejsce u Alpiny, jest BMW 650i Cabrio. Ten luksusowy samochód jest „uzbrojony” w 4,4-litrowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Do tego w produkcji mocy pomagają mu dwie turbosprężarki. Taki właśnie zestaw w seryjnym aucie pozwala osiągać moc 407 KM przy 5500-6400 obr./min i moment obrotowy 600 Nm w zakresie 1750-4500 obr./min.

Dla inżynierów z Aachen tyle koni to sporo za mało. Za mało o ponad 130 rumaków. W efekcie zmian w elektronice zarządzającej jednostką napędową ta ostatnia generuje aż 540 KM. Maksymalny moment obrotowy również osiąga imponującą wartość wynoszącą 750 Nm.

Oczywiście ze wszystkim i tak bez problemu radzi sobie 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, która napęd przenosi na tylne koła.

Schnitzer na razie nie zdecydował się na wymianę całego układu wydechowego, zmienił za to tylny tłumik oraz końcówki rur wylotowych. W zawieszeniu też nie ma rewolucji, tuner zdecydował się tylko na montaż nowych sprężyn.

Obraz

Duże zmiany za to zaszły w osiągach. BMW po tuningu przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,40 s. Spuszczony ze smyczy wóz potrafi rozpędzić się do aż 310 km/h. Ac Schnitzerowi udało się zatem uzyskać nieco lepsze przyspieszenie niż Alpinie, ale jest o 1 km/h wolniejszy.

Skoro samochód świetnie przyspiesza, powinien mieć też nienaganne hamulce. Dobre hamulce ma już seryjnie, ale firma tuningowa postanowiła zmienić zaciski z przodu. Zatem teraz 374-milimetrowe wentylowane przednie tarcze są zatrzymywane przez zaciski o 8-tłoczkach. Z tyłu pozostało bez zmian, czyli są 345-milimetrowe tarcze hamulcowe.

Nie ma obaw, że po tuningu auta nie da się rozpoznać, bo zmiany wizualne są bardzo małe. Ac Schnitzer zainstalował tylko spojler z przodu oraz zmienił koła. W miejsce fabrycznych 18-calowych felg są przykręcone obręcze większe aż 2 oraz 3 cale (w zależności od modelu felgi). Firma tuningowa daje do wyboru felgi o trzech wzorach, a więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Obraz

Auto zostanie oficjalnie przedstawione na wystawie samochodowej we Frankfurcie i być może tam tuner ujawni koszty tuningu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: Od 8,5 x 19” do 10,0 x 21”
  • Koła tylne: Od 9,5 x 19” do 11,0 x 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2015 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
  • Długość: 4894 mm
  • Szerokość: 1894 mm
  • Rozstaw osi: 2855 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
  • Prędkość maksymalna: 310 km/hblock position=\inside7335/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟