Ponad 1000 osób na bruk. Dwa modele znikną z rynku

Kolejny miesiąc, kolejne zwolnienia w Fordzie. Producent postanowił ograniczyć zatrudnienie w fabryce w Walencji. To wynik zakończenia produkcji modeli S-Max i Galaxy oraz elektromobilnej transformacji.

Fabryka Forda w WalencjiFabryka Forda w Walencji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Aleksander Ruciński

Kilka miesięcy temu Ford zapowiedział pożegnanie z minivanami S-Max i Galaxy. Modele produkowane w Walencji były jednymi z ostatnich przedstawicieli gatunku na europejskim rynku. Z pewnością wielu klientów odczuje ich brak. Decyzja wpłynie też na hiszpańskich pracowników.

Jak informuje agencja Reuters, fabryka przejdzie restrukturyzację, która pochłonie 1100 miejsc pracy.

– Ford będzie konstruktywnie współpracować ze związkami zawodowymi, by zmniejszyć wpływ decyzji na pracowników, ich rodziny i lokalną społeczność – powiedział rzecznik marki cytowany przez Reutersa.

Jeszcze do niedawna fabryka w Walencji produkowała aż pięć modeli – Transita Connect, Kugę, Mondeo, S-Maxa i Galaxy. Mondeo wypadło z oferty w zeszłym roku, a S-Maxa i Galaxy pożegnamy w kwietniu 2023. Zapotrzebowanie na siłę roboczą będzie więc zauważalnie mniejsze.

To kolejne z serii zwolnień zapowiadanych przez Forda. W lutym firma ogłosiła rozstanie z 3800 pracownikami działów rozwoju i administracji. Priorytetem marki jest obecnie elektromobilność, która wymaga większych nakładów finansowych, a jednocześnie mniejszego zaangażowania pracowników. Decyzje Forda, choć bolesne, mają więc biznesowe uzasadnienie.

Wybrane dla Ciebie

Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Silnik przejedzie 300 tys. km. Rób inaczej niż każe instrukcja
Silnik przejedzie 300 tys. km. Rób inaczej niż każe instrukcja
Kierowcy myślą, że można. Wielka akcja policji do niedzieli
Kierowcy myślą, że można. Wielka akcja policji do niedzieli