WAŻNE
TERAZ

Niespodziewane wyznanie Artura Boruca. "Mała depresja"

Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie

Najpierw Volkswagen, teraz Renault. Ford znalazł kolejnego sojusznika, który ma pomóc w odbudowaniu pozycji w Europie. Pierwsze auta będące owocem tego mariażu mają trafić na rynek w 2028 roku.

Renault 5Renault 5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dominik Kalamus
Aleksander Ruciński

Nowe Renault 4 i Renault 5 to małe elektryki, które zostały świetnie przyjęte na europejskim rynku. To udane konstrukcje w przystępnych cenach. Nic więc dziwnego, że mogą być dobrą bazą dla modeli innych producentów.

Przykładem jest Nissan Micra, bazujący na nowej piątce, choć na Micrze się nie skończy. Do grona marek, które chcą skorzystać z dorobku Renault, oficjalnie dołącza Ford, który liczy, że dzięki wsparciu Francuzów wróci na właściwe tory w Europie.

Zgodnie z planem powstaną dwa elektryczne modele oparte na platformie AmpR stworzonej przez Renault. Samochody Forda będą projektowane i produkowane przez Renault w fabryce ElectriCity firmy Ampere w północnej Francji, a Ford będzie nadzorował ich projekt, a także właściwości jezdne i detale.

"Jesteśmy zaangażowani w Europę i wierzymy, że Renault udowodniło swoje możliwości w zakresie skali i kosztów" – powiedział prezes Forda, Jim Farley, podczas konferencji prasowej 8 grudnia, w której uczestniczył wraz z prezesem Renault, Francoisem Provostem. "Obaj jesteśmy przekonani, że w segmencie samochodów osobowych możemy wyróżnić nasze marki".

Ford Nugget 2023 - największy konkurent Volkswagena

Ford na razie nie ujawnił szczegółów, ale oczekuje się, że jeden z modeli zostanie ochrzczony jako Fiesta. Druga propozycja będzie małym SUV-em. Auta mają być gotowe już za około dwa lata.

Warto wspomnieć, że Ford zdecydował się na Renault, choć od lat współpracuje z Volkswagenem, z którym produkuje SUV-y Explorer i Capri. Tym razem jednak wygrali Francuzi.

"Dogłębnie rozumiemy system przemysłowy Volkswagena. Znamy ich łańcuch dostaw, znamy ich koszty, rozumiemy ich mocne strony i możliwości" – powiedział Farley. "Przeprowadziliśmy dogłębną analizę i Renault okazało się najlepsze, z wielu powodów, ale koszty są jednym z najważniejszych".

W 2024 roku Ford uplasował się dopiero na ósmym miejscu najpopularniejszych producentów w Europie, więc potencjalne poszerzenie gamy cieszy. Czas pokaże, jak przełoży się to na wyniki sprzedażowe.

Wybrane dla Ciebie
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić auto od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Zauważył dziwną ciężarówkę. Od razu zadzwonił na policję i miał rację
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Rozbił się na oczach policji. Przyznał się, z jakiego powodu
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟