Ford chce podbić Rajd Dakar. Debiut już w 2024 roku

Ford Performance, sportowy oddział amerykańskiego producenta, potwierdził swój udział w Rajdzie Dakar w 2024 roku oraz w kolejnych edycjach. Debiut ma być jednak tylko przetarciem szlaków przed planowanymi latami walki o końcowe triumfy.

Ford ogłasza swój program w Rajdzie DakarFord ogłasza swój program w Rajdzie Dakar
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

W ostatnim czasie możemy obserwować mocny zwrot Forda w kierunku motorsportu, co oczywiście jest świetną informacją dla wszystkich fanów wyścigów. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak wiele zasług w dziedzinie rozwoju sportów motorowych ma ta amerykańska marka. Nie tak dawno temu ogłosiła ona powrót programu GT3, a teraz planuje udział w największym rajdzie świata.

Ford w 2024 roku rozpocznie kilkuletni plan rozwojowy swojej gałęzi off-road, a jego skutek ma być jeden - zwycięstwo w osławionym Rajdzie Dakar. Debiutancki start ma być jednak okazją do zbierania szlifów, a celem jest po prostu ukończenie rajdu. Wykorzystany zostanie Ford Ranger Raptor T1+, który wystartuje także w kilku rajdach poprzedzających Dakar, np. w Hiszpanii czy Maroku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Focus ST 2.0 EcoBlue - przychodzi czas na podjęcie decyzji

Już na 2025 roku jednak Ford oraz jego stały współpracownik w dziedzinie sportów motorowych, M-Sport, przygotują całkowicie nowego Rangera Raptora, który ma już być maszyną zdolną do bicia się o najwyższe laury na piaskach Arabii Saudyjskiej. By tak się jednak stało, potrzebne będzie doświadczenie, a to właśnie ma zostać zebrane podczas startu w 2024 roku.

Naszym celem było spróbowanie swoich sił w jednej z najważniejszych wyścigów terenowych na świecie - Rajdzie Dakar. Nie możemy zlekceważyć ogromu wyzwania, jakie przed nami stoi. Musimy najpierw ukończyć wyścig i nauczyć się wraz z naszym Rangerem T1+ i naszymi partnerami, M-Sport i NWM [Neil Woolridge Motorsport; przyp. red.]. Razem możemy dokonać niesamowitych rzeczy na piaszczystych wydmach Półwyspu Arabskiego.

Mark Rushbrook
Dyrektor globalny Ford Performance Motorsports
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić