Ferrari Portofino M debiutuje z większą mocą i 8-stopniową skrzynią biegów

Po 3 latach od rynkowego debiutu modelu Portofino, Ferrari zaprezentowało odświeżone wydanie M. To skrót od słowa Modificata, mającego podkreślać głównie techniczne zmiany, jakie zaszły nowej odsłonie. Najważniejsze nowości to większa moc i nowa automatyczna skrzynia biegów.

Piękne, jak dotychczas, lecz jeszcze mocniejsze i szybsze.Piękne, jak dotychczas, lecz jeszcze mocniejsze i szybsze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Ferrari Portofino M to najświeższa z tegorocznych nowości Ferrari. Auto, które właśnie doczekało się oficjalnej premiery w wirtualnym świecie, trafi do europejskich salonów w drugim kwartale 2021 roku. Czy jest na co czekać?

Zdecydowanie, gdyż Włosi nie ograniczyli się wyłącznie do kosmetyki w postaci nowych zderzaków i zmienionej kolorystyki. Litera M w nazwie, odnosząca się do włoskiego słowa Modificata, znalazła zastosowanie nie bez powodu. Producent chciał w ten sposób podkreślić przede wszystkim techniczne zmiany, które różnią nową odsłonę od dotychczasowego Portofino.

Najważniejszą z nich jest nowa, 8-stopniowa skrzynia automatyczna wykorzystująca zestaw dwóch sprzęgieł. Jest ona nie tylko szybsza, ale i zauważalnie mniejsza od dotychczasowej (dokładnie o 20 proc.). Co więcej, pozwala przenieść na tylne koła o 35 proc. więcej maksymalnego momentu obrotowego, choć ten wcale się nie zmienił, nadal pozostając na poziomie 760 Nm.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Wzrosła za to moc 3,9-litrowej, podwójnie doładowanej jednostki. Zamiast 600 dostaniemy 620 KM. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w delikatnie lepszych osiągach. Sprint do pierwszej setki trwa 3,45 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku po 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 320 km/h - także bez dachu.

Choć Portofino jest jednym z modeli o łagodniejszym, bardziej komfortowym charakterze, Włosi przy okazji liftingu sprawili, że auto stało się bardziej skłonne do ostrej jazdy. Wśród 5 trybów, wybieranych za pomocą "manettino" umieszczonego na kierownicy, znajdziemy także Race pozwalający wprawnemu kierowcy poczuć, że ma do czynienia z prawdziwym ferrari.

A voyage of rediscovery: the Ferrari Portofino M is unveiled

Podczas oficjalnej konferencji prasowej Ferrari poznaliśmy również przewidywaną cenę, na razie wyłącznie dla włoskiego rynku. Rodzimi klienci będą musieli wyłożyć 206 tys. euro, choć jak wiadomo, w przypadku takich aut oferujących bogatą listę opcji i możliwości konfiguracji jest to tylko teoria. Teraz nie pozostaje nic innego jak cierpliwie czekać na rynkowy debiut Portofino M i pierwsze sztuki na drogach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł