Ferrari 328 Casil Motors. Restomod, jakiego jeszcze nie było

Restomody, czyli klasyczne auta przywrócone do fabrycznego stanu i nierzadko wzbogacone o współczesne zdobycze techniki, z każdym rokiem zyskują na popularności. Najmocniej reprezentowaną grupę stanowi oczywiście Porsche 911, Ford Mustang i Land Rover Defender. Teraz do tego zacnego grona dołącza Ferrari 328.

Wygląda naprawdę dobrze, choć niektóre rozwiązania nie przypadną do gustu purystom.Wygląda naprawdę dobrze, choć niektóre rozwiązania nie przypadną do gustu purystom.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Włoski klasyk z drugiej połowy lat 80-tych nie jest oczywistym wyborem jeśli chodzi o bazę dla restomoda. Właśnie to stanowi o jego wyjątkowości. Niebawem jednak 328 we współczesnym wydaniu może stać się całkiem popularne. Specjaliści z amerykańskiej firmy mają już w planach 30 egzemplarzy, a niewykluczone, że na tym nie poprzestaną.

Pierwszy z nich - pokazowy - zdecydowanie może się podobać, choć pewnie nie zabraknie też głosów oburzonych wielbicieli Ferrari, którzy wszelkie prezentowane modyfikacje uznają za profanację. Poniekąd słusznie, gdyż charakter pojazdu zmienił się dość radykalnie. Mowa tu nie tylko o nowoczesnym, szarym lakierze nadwozia, który w niczym nie przypomina czerwieni Rosso Corsa.

Nowy i bardziej agresywny wygląd jest przede wszystkim wynikiem zastosowania pakietu aerodynamicznego, który znacząco poszerza nadwozie 328. Wszystkie elementy wykonano z mieszanki kevlaru i włókna węglowego, charakteryzującej się dużą wytrzymałością przy zachowaniu niskiej masy. O ile to można jakoś przeboleć, o tyle trudno pogodzić się z zastosowaniem pneumatycznego zawieszenia.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Najwyraźniej twórcom zależało przede wszystkim na prezencji oraz możliwości regulacji prześwitu. Trzeba jednak przyznać, że takie rozwiązanie niezbyt pasuje do charakteru klasycznego Ferrari. Cóż, amerykańska mentalność nieco różni się od naszej. Tam zapewne nikt nie widzi w tym problemu. Tym bardziej, że ciemne felgi Rotiform o surowym wzorze, naprawdę dobrze komponują się z kanciastym nadwoziem, które niemalże leży na asfalcie.

A co z silnikiem? Projekt nie został jeszcze ukończony. Wiadomo jednak, że seryjne, 3,2-litrowe V8 zostanie nieco podkręcone. Zamiast fabrycznych 270 KM ma generować około 400 KM. Jeszcze nie wiemy jak uda się to osiągnąć, lecz jedno jest pewne - taka moc powinna świetnie uzupełnić charakter unowocześnionego Ferrari.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/23] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇