Elektryfikacja Volkswagena coraz bliżej. Czekamy na ostatnią serię silników spalinowych

Nowa seria silników spalinowych Volkswagena będzie ostatnią, jaką kiedykolwiek stworzy ten producent. Potem nastanie era napędu elektrycznego i wodorowego. Stanie się to szybciej niż wielu mogłoby sądzić.

TSI i TDI - te dwa popularne skróty za jaki czas przejdą do historii.TSI i TDI - te dwa popularne skróty za jaki czas przejdą do historii.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Czy tego chcemy, czy nie, ekologia odciska coraz większe piętno na współczesnej motoryzacji. Alternatywne źródła napędu sukcesywnie wypierają z rynku klasyczne silniki spalinowe. Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o rewolucji. Możecie być jednak pewni, że kres benzyniaków i diesli w końcu nastąpi. Jeśli wierzyć najnowszym zapowiedziom Volkswagena, stanie się to całkiem szybko.

Michael Jost odpowiadający za rynkową strategię koncernu Volkswagena, podczas jednej z branżowych konferencji odbywających się w Wolfsburgu, poinformował, że jego koledzy pracują nad wdrożeniem ostatniej generacji silników, które emitują dwutlenek węgla. Niemcy oficjalnie rozpoczęli proces stopniowego zmniejszania wachlarza jednostek spalinowych w swojej ofercie.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowa i zarazem ostatnia rodzina benzyniaków oraz diesli VW wjedzie na rynek w 2026 roku. Co stanie się potem? Cóż, Volkswagen zapewne będzie udoskonalał swoje jednostki tak długo, jak to możliwe. Dopóki nie przekroczą one dopuszczalnych norm emisji spalin, mają szanse bez problemu funkcjonować na rynku. Pytanie jak długo. Pamiętajmy bowiem o stale zaostrzanych rygorystycznych wymogach.

Jost przewiduje, że w niektórych zakątkach świata takie motory mają szansę przetrwać nawet do 2050 roku. Raczej nie dotyczy to Europy, gdzie nie brakuje miast już dziś ogłaszających plany całkowitego zakazu ruchu dla pojazdów spalinowych. Biorąc pod uwagę obecne trendy oraz tempo rozwoju technologicznego, wszystko może stać się znacznie szybciej, niż początkowo sądziliśmy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut