Eksperci przestrzegają: niebawem będziemy płacić 1000 zł za OC 

Koniec wojny cenowej wśród ubezpieczycieli. O ile niemal wszystkie produkty podrożały w wyniku szalejącej w Polsce inflacji, o tyle polisy OC utrzymywały bardzo niskie ceny. Teraz widać odwrót od tego trendu. Niebawem możemy sporo zapłacić za posiadanie samochodu.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Autokult
Marcin Łobodziński

Jak informuje Rankomat, kończy się pięcioletni cykl spadków średniej ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC pojazdu. Trzeci kwartał tego roku był pierwszym od momentu rozpoczęcia nowej wojny cenowej na rynku ubezpieczeniowym, w którym cena polisy rok do roku poszła w górę.

Kiedy poprzednim razem w 2015 roku doszło do zakończenia wojny cenowej, polisy OC podrożały o 85 proc. w ciągu zaledwie dwóch lat. Najwyższa średnia cena OC była w 2017 roku i wynosiła 779 zł. Dla porównania w 2015 r. było to tylko 434 zł.

Od tego czasu tylko taniały i do 2022 r. cena średnia spadła do 505 zł. Zdaniem ekspertów Rankomat, jeśli scenariusz sprzed kilku lat znów się powtórzy, to kierowcy niedługo będą musieli płacić za ubezpieczenie nawet ponad 1000 zł rocznie.

W ostatnim kwartale odnotowano podwyżkę również w stosunku do drugiego kwartału 2023 roku o 16 zł. Mówimy tu o średniej cenie polisy OC na samochód. Eksperci Rankomat uważają, że jest to zapowiedź dynamicznego wzrostu cen OC w kolejnych miesiącach. Wrzesień 2023 roku jest trzecim miesiącem z rzędu z podwyżkami cen OC.

- W drugim kwartale 2023 r. średnia cena OC wyniosła 532 złote i była wyższa o 3,1 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału - komentuje Tomasz Masajło, prezes zarządu Rankomat - Nie jest to pierwszy tegoroczny wzrost przeciętnej składki w kraju. W drugim kwartale br. odnotowaliśmy podwyżkę 5,3 proc. Bardzo prawdopodobne, że tendencja wzrostowa utrzyma się też w kolejnych miesiącach. Poszczególni ubezpieczyciele będą stosować różną politykę cenową. Kierowcy powinni więc zwrócić szczególną uwagę na te zmiany – zwraca uwagę ekspert.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów