Ecclestone: trudno sprzedać kiepski produkt jakim jest Formuła 1 

Bernie Ecclestone podczas weekendu wyścigowego w Austrii wyraził swoją bezsilność z powodu kiepskiego jego zdaniem produktu jakim jest obecna Formuła 1.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull
Marcin Łobodziński

W wywiadzie dla francuskiej agencji AFP Bernie przyznał, że kondycja obecnej Formuły 1 jest wyjątkowo słaba, a osoby nią zarządzające, w tym szefowie czołowych zespołów kompletnie nie wiedzą co robią. Anglik przypomniał, że Formuła 1 to przede wszystkim rozrywka i zawsze tak ją traktował, a obecnie poziom tej rozrywki jest po prostu słaby. Zabawa kończy się w momencie, gdy Lewis Hamilton obejmuje prowadzenie. Winą za taki stan rzeczy obarcza zespoły, które same nie wiedzą, w którą stronę należy podążać z przepisami. Bernie tylko sprzedaje prawa do transmisji i to jest dla niego coraz trudniejszym zadaniem.

Jak wiadomo, w interesie każdego zespołu jest nie tyle zapewnienie kibicom wspaniałego widowiska co zapewnienie sobie przewagi nad rywalami. W ostatnich latach obserwujemy stałą dominację jednego zespołu nad innymi, a jeżeli zmienia się dominator to zawsze po zmianach przepisów. Mercedes jest najlepszą stajnią od momentu wprowadzenia silników V6 i mocnych napędów hybrydowych. Zmianom tym przeciwny był Bernie Ecclestone, który stale krytykuje nowe jednostki napędowe i chętnie zobaczyłby powrót silników V8. Twierdzi, że napęd hybrydowy i ekologię powinno się zostawić innym seriom, na przykład Formule E.

Obraz
© fot. Red Bull

Bernie skrytykował nie tylko duże ekipy mające wpływ na rozwój przepisów, ale nie mające pomysłu na nie, ale także mniejsze zespoły, które wciąż narzekają na brak pieniędzy. Podobno mniejsze stajnie rozważają wniesienie skargi na Formułę 1 do Komisji Europejskiej z powodu ograniczania ich konkurencyjności. Nie mają swoich przedstawicieli w rozmowach na temat przyszłości F1 i nie są zadowolone z podziału nagród finansowych. Bernie przyznał, że nie martwi się skargą do KE i chętnie zobaczy jak Komisja z tym sobie poradzi.

Obecnie Formuła 1 jest w coraz słabszej kondycji, a trybuny na niektórych wyścigach świecą pustkami. Zdaniem ekspertów nowe przepisy mówiące o przyspieszeniu bolidów nic nie zmienią, być może poza dominującą stajnią, ale to żadna zmiana. Konieczne jest zbudowanie widowiska na poziomie takim jak na przykład w wyścigach długodystansowych. Niedawno tę kwestie poruszył zapytany o to Flavio Briatore, którego zdaniem, Formuła 1 jest obecnie zbyt sterylna, a kierowcy są za bardzo kontrolowani przez inżynierów ze względu na zużycie paliwa i opony. Podobnie jak Bernie, Flavio twierdzi, że F1 potrzebuje dyktatora, bo zespoły nigdy się ze sobą nie dogadają.

Warto jeszcze dodać, że po wygranej Nico Hülkenberga w Le Mans, niektórzy kierowcy mocno zainteresowali się serią, w której przez niemal cały dystans wyścigu można maksymalnie cisnąć, nie przejmując się gradacją opon czy zużyciem paliwa. Zdaniem Marka Webbera, kierowcy Porsche w wyścigach długodystansowych, Formuła 1 przez ostatnie 5 lat poszła i wciąż idzie w złym kierunku. Bolidy są za wolne, a kierowcy nie wyglądają na bohaterów tak jak na przykład jeźdźcy w Moto GP. Webber popiera przyspieszenie bolidów o planowane 5 sekund na okrążeniu , a nawet więcej, ale chciałby widzieć taką zmianę tempa przez cały wyścig, a nie tylko na pojedynczych kółkach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"