Dyskretny kabriolet Mercedesa. Pod maską 800 KM 

G-Power to uznany niemiecki specjalista od tuningu mocnych modeli marek premium. Tym razem na jego warsztat trafił nieco już zapomniany Mercedes SL. Potężny kabriolet zyskał solidny zastrzyk mocy, zachowując przy tym swój niemal seryjny wygląd.

Luksusowo i elegancko, ale dość skromnie jak na 800-konny silnik.Luksusowo i elegancko, ale dość skromnie jak na 800-konny silnik.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Jeśli nadwozie Mercedesa SL63 AMG można nazwać dyskretnym, to takie właśnie pozostało. W kwestii wizualnej zmieniono wyłącznie felgi. Seryjne obręcze zastąpiono 21-calowym, autorskim odpowiednikiem G-Power. Czy luksusowy kabriolet wygląda teraz lepiej? Kwestia gustu. Ważniejsze jest jednak to, co kryje się pod maską.

5,5-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 już wersji seryjnej nie daje powodów do narzekań. 585 KM mocy i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego to wartości godne pozazdroszczenia, choć da się wycisnąć jeszcze więcej, co udowodnili specjaliści z G-Power. Wydajniejsze turbosprężarki, zmodyfikowany układ dolotowy oraz nowy wydech pozwoliły znacząco zwiększyć moc.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Teraz jednostka AMG generuje aż 800 KM i oszałamiające 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w 3,5 s i rozpędzać się do ponad 340 km/h. Bez wątpienia jest to bardzo szybkie cabrio, a przy tym luksusowy i komfortowy środek transportu. Cieszy fakt, że wygląd pozostał bez większych zmian. Prezencja nie zdradza, że mamy do czynienia z aż tak mocną odmianą.

Swoją drogą, V8 Mercedesa jest jednym z ostatnich współczesnych silników, które bez problemu poddają się imponującym wzrostom mocy. Najlepiej świadczy o tym liczba podobnych projektów opartych na autach z tą jednostką. W portfolio G-Power znajdziemy wiele Mercedesów, w których udało się uzyskać równie zadowalające wyniki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł