Mercedes-AMG E63 S G-Power - 800 KM w rodzinnym kombi

Czy kombi o mocy supersamochodu ma w ogóle sens? Raczej nie, ale właśnie za to kochamy takie auta. Prezentowana Klasa E to dzieło firmy G-Power, zazwyczaj tuningującej BMW. Tym razem jednak tuner zrobił wyjątek.

Z pozoru zwykłe, rodzinne kombi klasy premium. Pod maską skrywa silnik o mocy 800 KM.Z pozoru zwykłe, rodzinne kombi klasy premium. Pod maską skrywa silnik o mocy 800 KM.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Słusznie, gdyż dzięki temu powstała bardzo interesująca propozycja dla ludzi, którzy uwielbiają mocne kombi. E63 AMG S już w serii nie należy do słabeuszy. 5,5-litrowe, podwójnie doładowane V8 po wyjeździe z fabryki generowało 571 KM. Dzięki modyfikacjom G-Power wartość ta wzrosła do równych 800 KM. Wrażenie robi także maksymalny moment obrotowy, wynoszący 1000 Nm.

Aby uzyskać taki przyrost nie wystarczy chiptuning. Konieczne są daleko idące poprawki mechaniczne. W tym przypadku zdecydowano się na zastosowanie wydajniejszych turbosprężarek i autorski wydech ze stali nierdzewnej. Na koniec całość zestrojono przy użyciu nowego oprogramowania. Co ciekawe, G-Power oferuje możliwość wyboru pełnego pakietu modyfikacji, jak i poszczególnych komponentów. Oczywiście wówczas moc nie będzie już tak imponująca.

Obraz
© mat.prasowe

Poza poprawkami napędu tuner popracował też nad wyglądem. Niemieckie kombi przyozdobiono nowymi końcówkami wydechu i 20-calowymi, superlekkimi felgami Hurricane, które obuto w sportowe opony o szerokości 245 mm z przodu i 285 mm z tyłu. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nadal na tyle dyskretnie, by zaskoczyć na drodze niejednego kierowcę superauta.

Jeśli jesteście w posiadaniu E63 AMG S i chcielibyście zdecydować się na pełny zestaw modyfikacji G-Power, musicie wyłożyć ponad 20 tys. euro. To całkiem sporo, choć konkurenci potrafią być drożsi. Poza tym posiadanie 800-konnego kombi warte jest wydania większej sumy, ponieważ na świecie nie znajdziecie wielu podobnych aut.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów