Mercedes-AMG E63 S G-Power - 800 KM w rodzinnym kombi

Czy kombi o mocy supersamochodu ma w ogóle sens? Raczej nie, ale właśnie za to kochamy takie auta. Prezentowana Klasa E to dzieło firmy G-Power, zazwyczaj tuningującej BMW. Tym razem jednak tuner zrobił wyjątek.

Z pozoru zwykłe, rodzinne kombi klasy premium. Pod maską skrywa silnik o mocy 800 KM.Z pozoru zwykłe, rodzinne kombi klasy premium. Pod maską skrywa silnik o mocy 800 KM.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Słusznie, gdyż dzięki temu powstała bardzo interesująca propozycja dla ludzi, którzy uwielbiają mocne kombi. E63 AMG S już w serii nie należy do słabeuszy. 5,5-litrowe, podwójnie doładowane V8 po wyjeździe z fabryki generowało 571 KM. Dzięki modyfikacjom G-Power wartość ta wzrosła do równych 800 KM. Wrażenie robi także maksymalny moment obrotowy, wynoszący 1000 Nm.

Aby uzyskać taki przyrost nie wystarczy chiptuning. Konieczne są daleko idące poprawki mechaniczne. W tym przypadku zdecydowano się na zastosowanie wydajniejszych turbosprężarek i autorski wydech ze stali nierdzewnej. Na koniec całość zestrojono przy użyciu nowego oprogramowania. Co ciekawe, G-Power oferuje możliwość wyboru pełnego pakietu modyfikacji, jak i poszczególnych komponentów. Oczywiście wówczas moc nie będzie już tak imponująca.

Obraz
© mat.prasowe

Poza poprawkami napędu tuner popracował też nad wyglądem. Niemieckie kombi przyozdobiono nowymi końcówkami wydechu i 20-calowymi, superlekkimi felgami Hurricane, które obuto w sportowe opony o szerokości 245 mm z przodu i 285 mm z tyłu. Całość prezentuje się bardzo dobrze, choć nadal na tyle dyskretnie, by zaskoczyć na drodze niejednego kierowcę superauta.

Jeśli jesteście w posiadaniu E63 AMG S i chcielibyście zdecydować się na pełny zestaw modyfikacji G-Power, musicie wyłożyć ponad 20 tys. euro. To całkiem sporo, choć konkurenci potrafią być drożsi. Poza tym posiadanie 800-konnego kombi warte jest wydania większej sumy, ponieważ na świecie nie znajdziecie wielu podobnych aut.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł