Dodge Charger Tantrum jest na sprzedaż. Jego silnik to ewenement

Jeden z najciekawszych restomodów ostatnich lat szuka nowego właściciela. Dodge Charger Tantrum od ekipy Speedkore nie tylko ma elementy nadwozia z "gołego" włókna węglowego, ale i silnik wyjęty z łodzi.

Dodge Charger TantrumDodge Charger Tantrum
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

Dodge Charger Tantrum to projekt po prostu zdumiewający. Powstał pod dachem Speedkore, tunera specjalizującego się we włóknie węglowym i olbrzymich silnikach. Na imprezie SEMA w 2015 roku zgarnął statuetkę w kategorii Gran Turismo. Pojawił się nawet w "Szybkich i wściekłych".

Dodge Charger Tantrum Furious 8 scene

Tantrum to podwozie zbudowane na potrzeby tylko tego projektu jak i klatka bezpieczeństwa wykonana w taki sposób, by była praktycznie niewidoczna. To również – a może przede wszystkim – włókno węglowe. Z niego wykonano przednie błotniki, maskę, panele drzwi. Nawet w kabinie nie zrezygnowano z redukcji wagi. Dziwne, że z karbonu nie wykonano felg – to zestaw HRE S104 z oponami Michelin Pilot Super Sports o rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.

Dodge Charger Tantrum
Dodge Charger Tantrum © mat. prasowe

Jeszcze ciekawsze rzeczy – o ile to możliwe – dzieją się pod maską. Tam zamontowano silnik V8 Mercury Marine Racing o pojemności 9 litrów, dodatkowo wspomagany przez 2 turbosprężarki. Generuje 1650 koni mechanicznych, które przekazywane są na tylne koła przez 6-biegową przekładnię. Nieźle, prawda?

Dodge Charger Tantrum
Dodge Charger Tantrum © mat. prasowe

Dodge Charger Tantrum spędził prawie całe swoje życie na lawecie – jego przebieg to zaledwie 65 km. Cena auta dostępna jest dla zainteresowanych. Ogłoszenie można znaleźć tutaj.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić