Dodge Charger Hellraiser to 1000-konna bestia z carbonu. Trafi do garażu gwiazdy kina

Dodge Charger Hellraiser to 1000-konna bestia z carbonu. Trafi do garażu gwiazdy kina

Dodge Charger Hellraiser wygląda świetnie, a jeździ pewnie jeszcze lepiej.
Dodge Charger Hellraiser wygląda świetnie, a jeździ pewnie jeszcze lepiej.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / SpeedKore
Aleksander Ruciński
04.02.2021 10:35, aktualizacja: 16.03.2023 14:44

Konstrukcja z włókna węglowego ubrana w klasyczne linie, 7-litrowe V8 o mocy przekraczającej 1000 KM i sławny właściciel - tak w skrócie można opisać Chargera Hellraiser - najnowszy projekt amerykańskiej firmy SpeedKore, zrealizowany na zlecenie specjalnego klienta.

426 HEMI to jeden z najpotężniejszych silników Mopara, który dwa lata temu powrócił do oficjalnej dystrybucji pod nazwą Hellephant - 1000-konny potwór, dostępny jako indywidualny podzespół do wykorzystywania w tuningowych projektach. Zainteresowanie było tak duże, że wszystkie egzemplarze rozeszły się w ciągu 48 godzin.

Jeden z nich trafił pod maskę wyjątkowego samochodu, a właściwie projektu, który wreszcie doczekał się finału. To Dodge Charger Hellraiser autorstwa warsztatu SpeedKore, stworzony na zlecenie znanego aktora komediowego i wielkiego entuzjasty motoryzacji, Kevina Harta. Hart miał już w garażu jedno dzieło warszatu SpeedKore. To Plymouth Barracuda z 1970 roku, który - niestety - został zniszczony w wypadku drogowym.

Opisywany Charger również jest 51-latkiem, choć głównie w dokumentach. Auto zostało bowiem całkowicie przebudowane, żeby nie powiedzieć, że stworzone od podstaw. Oczywiście potężna 7-litrówka zdolna wykrzesać 1250 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest tu główną atrakcją. Warto jednak pamiętać, że nie jedyną.

Silnik to prawdziwy potwór.
Silnik to prawdziwy potwór.© mat. prasowe / SpeedKore

Na uwagę zasługuje również agresywnie wyglądające nadwozie, wykonane głównie z włókna węglowego. Oczywiście auto jest szersze i niższe od oryginału, co - w połączeniu z minimalnym prześwitem - przekłada się na bardzo atrakcyjny wygląd. Jak przystało na restomoda, nie brakuje współczesnych zdobyczy cywilizacji. Wśród nich znajdziemy m.in. pełne oświetlenie LED i wydajne hamulce Brembo.

Zawieszenie też jest całkowicie nowe, oparte na regulowanych amortyzatorach Penske. Wszystko to w połączeniu z lekkimi felgami HRE i oponami Michelin Pilot Sport 4S powinno przekładać się na całkiem współczesne wrażenia z jazdy. Podobnie jest we wnętrzu, które - choć wygląda dość spartańsko - jest przyzwoicie wyposażone. Oczywiście gości tu klatka bezpieczeństwa, jak i kubełkowe fotele z szelkowymi pasami.

Nie pozostaje nic innego jak pogratulować nabywcy. Kolekcja Kevina Harta zostanie wzbogacona o naprawdę wyjątkową maszynę. Oby tylko auto okazało się mniej pechowe od poprzednika.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/41]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)