Daimler zaprzecza zarzutom dotyczącym oszustw przy badaniach spalin

Organizacja proekologiczna Deutsche Umwelthilfe (DUH) zarzuciła koncernowi Daimler stosowanie nieczystych zagrań w kwestii badań emisji szkodliwych składników w spalinach silników wysokoprężnych. Firma zaprzeczyła tym informacjom.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Mariusz Zmysłowski

Daimler poinformował w swoim oświadczeniu, że nigdy nie stosował, nie stosuje i nie będzie stosować urządzeń lub oprogramowania, które pozwalałyby na zaniżenie ilości emitowanych w trakcie testów szkodliwych substancji. Koncern twierdzi, że wszystkie jego silniki spełniają wszelkie standardy określane przez normy wszystkich rynków, na których jest on obecny.

Jednocześnie Daimler zaznaczył, że jest firmą, która bierze aktywny udział w pracach, mających na celu zbliżenie badań emisji spalin do praktycznych sytuacji mających miejsce na drodze.

Co ciekawe, koncern podał także, że obecnie jest na etapie rozważania możliwości działań prawnych, które może podjąć względem organizacji Deutsche Umwelthilfe w związku z nieprawdziwymi oskarżeniami. W tym miejscu zaczyna się robić ciekawie, ponieważ do tej pory to producenci byli na celowniku zielonych. Daimler będzie chciał pokazać, że obie strony powinny być ostrożne, bo stawka jest bardzo duża. Jak przekonaliśmy się na przykładzie ostatniej sytuacji BMW jedno nieprawdziwe oskarżenie może mieć fatalne skutki finansowe dla marki - akcje bawarskiego producenta spadły na giełdzie o 8% za sprawą bezpodstawnej informacji podanej przez Auto Bild.

Z pewnością po aferze związanej z dieslami Volkswagena, teraz na wierzch wypłynie trochę brudów innych producentów. Jednak ze względu na potencjalnie duże straty, wszystkie strony tych eko-konfliktów powinny być bardzo ostrożne. Ewidentnie tej ostrożności zabrakło Deutsche Umwelthilfe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy