Nowa Dacia Sandero będzie miękką hybrydą o mocy 138 KM 

Elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi. Do tego stopnia, że zaczyna pojawiać się również w budżetowych markach, czego najlepszym przykładem są najnowsze plany Dacii dotyczące modelu Sandero. Jak się okazuje, już niebawem na rynek trafi nowa odsłona budżetowego hatchbacka. Klienci poza standardowymi silnikami spalinowymi mają mieć do wyboru także tzw. miękką hybrydę.

138 KM w Sandero powinno zapewnić więcej niż przyzwoite osiągi.138 KM w Sandero powinno zapewnić więcej niż przyzwoite osiągi.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Tak przynajmniej twierdzi francuski magazyn motoryzacyjny "L`Argus", który donosi, że nowe Sandero zadebiutuje wiosną 2020 roku, prawdopodobnie podczas salonu w Genewie.

Nie powinien dziwić fakt, że Dacia zdecydowała się na adaptację platformy CMF-B wykorzystywanej m.in. przez nowe Clio. W Sandero znajdziemy jej nieco uproszczony odpowiednik, co nie powinno dziwić. To zawsze był i będzie budżetowy samochód. Renault nie chce bowiem tworzyć wewnętrznej konkurencji dla swoich modeli.

Nie oznacza to jednak, że najnowsza odsłona rumuńskiego hitu nie będzie lepsza od poprzednika. Szykują się spore zmiany, szczególnie w gamie silników. Klienci będą mieli do wyboru dwa benzyniaki różniące się mocą - 74 KM oraz 99 KM lub diesla, który ma generować 84 KM. Najważniejszą nowość stanowić ma jednak nowy wariant oparty na wolnossącym motorze 1,6.

To miękka hybryda, w której elektryczny generator odzyskujący energię z hamowania będzie wspomagał jednostkę spalinową, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Pozwoli to obniżyć średnie zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Dobra wiadomość jest taka, że zestaw wygeneruje aż 138 KM.

Wspomniany silnik 1,6 to sprawdzona jednostka wycofana niedawno z Polski, z powodu niespełniania norm emisji spalin. Najwyraźniej połączenie go z układem miękkiej hybrydy zaowocowało znaczącą poprawą wyników i pozwoliło na przywrócenie do oferty. Co ważne, jest on zasilany pośrednim wtryskiem paliwa. To dobra wiadomość, szczególnie dla fanów zasilania LPG, tak lubianego przez użytkowników Dacii.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy