Czy drogi z panelami słonecznymi mają przyszłość? [wideo]

Niektórzy ekolodzy zajmują się nakładaniem sankcji na wolnych obywateli, każąc im płacić podatki od emisji CO2. Inni natomiast wdrażają w życie innowacyjne pomysły. Jednym z takich pomysłów są drogi pokryte panelami słonecznymi. Nierealne? Błąd!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Niektórzy ekolodzy zajmują się nakładaniem sankcji na wolnych obywateli, każąc im płacić podatki od emisji CO2. Inni natomiast wdrażają w życie innowacyjne pomysły. Jednym z takich pomysłów są drogi pokryte panelami słonecznymi. Nierealne? Błąd!

Jakie korzyści dałoby zainstalowanie paneli słonecznych w nawierzchni dróg?

Energia uzyskana z promieni słonecznych mogłaby zasilać okoliczne gospodarstwa domowe i to z całkiem niezłym skutkiem. Ponadto mogłaby dostarczać energię do znaków, sygnalizacji świetlnych oraz, co chyba najlepsze, zimą podgrzewać drogę, co zwolniłoby okoliczne władze z odśnieżania.

Jak zainstalować panele na drodze?

Scott Brusaw, autor pomysłu, całkowicie zrezygnowałby z asfaltu. Jego zdaniem, huty szkła są w stanie wyprodukować szkło, które jest bardzo wytrzymałe i zapewnia takie same właściwości trakcyjne jak asfalt. To właśnie pod specjalnym szkłem znajdowałyby się panele słoneczne, które dodatkowo posiadałyby zainstalowane diody LED.

Diody miałyby wyświetlać kierowcy informacje, ostrzegać specjalnym kolorem przed niebezpieczeństwem, a w razie przebudowy drogi oświetlać inną linię pasów.

Takie rozwiązanie ma jednak jeden największy minus. Cenę. Na zbudowanie drogi o długości 1 mili, potrzeba 4,4 miliona dolarów. Oczywiście po jakimś czasie inwestycja się zwróci w postaci energii elektrycznej, ciekawe jednak jak taka droga będzie się spisywała na co dzień. Czy szkła nie będą się zapadały, czy będą powstawały jakieś szczeliny i przede wszystkim czy nikt tego nie ukradnie?

Solar Roadways: The Prototype

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił