Citroën C4 Cactus bez następcy. Francuzi powrócą do typowych kompaktów

Jeden z najbardziej oryginalnych, przystępnych cenowo samochodów ostatnich lat nie doczeka się następcy. Najwyraźniej ostatni, dość głęboki lifting nie wyszedł Citroënowi Cactusowi na dobre, gdyż zainteresowanie klientów znacząco spadło.

C4 Cactus podzieli los wielu udanych, lecz niedocenionych modeli.C4 Cactus podzieli los wielu udanych, lecz niedocenionych modeli.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Citroën pokazał Cactusa 5 lat temu, chwytając za serca wszystkich fanów marki. Niebanalna stylistyka, oryginalne rozwiązania oraz stosunkowo prosta i tania konstrukcja okazały się kluczem do sukcesu. Klienci chętnie sięgali po niewielkiego crossovera z Francji, co zresztą widać także na polskich drogach. Niestety w 2017 roku podjęto decyzję, która mocno zmieniła postrzeganie tego modelu.

Francuzi postanowili pożegnać nieco przestarzały już, kompaktowy model C4, w wyniku czego w ofercie powstała luka. Trudno wyobrazić sobie europejskiego producenta, który nie ma w gamie typowego pojazdu segmentu C. Postanowiono więc gruntownie zmodernizować Cactusa, a następnie wypromować go jako alternatywę dla kompaktowej konkurencji.

Problem w tym, że z racji swych rozmiarów, budżetowego charakteru oraz technicznych powiązań z mniejszym C3, Cactus nie mógł być pełnoprawnym kompaktem. Klienci, którzy szukali auta segmentu C nie dali się nabrać na sztuczki Citroëna. Co więcej, po liftingu auto zmieniło charakter. Stało się dojrzalsze i bardziej zachowawcze stylistycznie, a przez to utraciło swoją największą zaletę, jaką była oryginalność (i poduszki na drzwiach).

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Klientom zmiany zdecydowanie nie przypadły do gustu. Stąd decyzja o braku następcy. Obecna generacja będzie produkowana do 2020 roku i zniknie z rynku. Co jednak ważne, Citroën ma w planach zupełnie nową odsłonę modelu C4, która zadebiutuje jakiś czas później. W przeciwieństwie do Cactusa, auto ma być już stuprocentowym kompaktem, który stanie w szranki z Golfem, Focusem, czy Megane.

Wiadomo, że auto będzie dzieliło platformę i rozwiązania techniczne z kolejnymi generacjami Peugeota 308 i Opla Astry. Ma mieć też nietuzinkowy wygląd. Samochód ma być też najbardziej komfortowym w segmencie C. Prezentacja nowego modelu nastąpi najpewniej w 2020 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie