Citroën C4 Cactus bez następcy. Francuzi powrócą do typowych kompaktów

Jeden z najbardziej oryginalnych, przystępnych cenowo samochodów ostatnich lat nie doczeka się następcy. Najwyraźniej ostatni, dość głęboki lifting nie wyszedł Citroënowi Cactusowi na dobre, gdyż zainteresowanie klientów znacząco spadło.

C4 Cactus podzieli los wielu udanych, lecz niedocenionych modeli.C4 Cactus podzieli los wielu udanych, lecz niedocenionych modeli.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Citroën pokazał Cactusa 5 lat temu, chwytając za serca wszystkich fanów marki. Niebanalna stylistyka, oryginalne rozwiązania oraz stosunkowo prosta i tania konstrukcja okazały się kluczem do sukcesu. Klienci chętnie sięgali po niewielkiego crossovera z Francji, co zresztą widać także na polskich drogach. Niestety w 2017 roku podjęto decyzję, która mocno zmieniła postrzeganie tego modelu.

Francuzi postanowili pożegnać nieco przestarzały już, kompaktowy model C4, w wyniku czego w ofercie powstała luka. Trudno wyobrazić sobie europejskiego producenta, który nie ma w gamie typowego pojazdu segmentu C. Postanowiono więc gruntownie zmodernizować Cactusa, a następnie wypromować go jako alternatywę dla kompaktowej konkurencji.

Problem w tym, że z racji swych rozmiarów, budżetowego charakteru oraz technicznych powiązań z mniejszym C3, Cactus nie mógł być pełnoprawnym kompaktem. Klienci, którzy szukali auta segmentu C nie dali się nabrać na sztuczki Citroëna. Co więcej, po liftingu auto zmieniło charakter. Stało się dojrzalsze i bardziej zachowawcze stylistycznie, a przez to utraciło swoją największą zaletę, jaką była oryginalność (i poduszki na drzwiach).

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Klientom zmiany zdecydowanie nie przypadły do gustu. Stąd decyzja o braku następcy. Obecna generacja będzie produkowana do 2020 roku i zniknie z rynku. Co jednak ważne, Citroën ma w planach zupełnie nową odsłonę modelu C4, która zadebiutuje jakiś czas później. W przeciwieństwie do Cactusa, auto ma być już stuprocentowym kompaktem, który stanie w szranki z Golfem, Focusem, czy Megane.

Wiadomo, że auto będzie dzieliło platformę i rozwiązania techniczne z kolejnymi generacjami Peugeota 308 i Opla Astry. Ma mieć też nietuzinkowy wygląd. Samochód ma być też najbardziej komfortowym w segmencie C. Prezentacja nowego modelu nastąpi najpewniej w 2020 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Nieprawdopodobna cena chińskiego auta. To nie jest kwota netto
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów